top of page

Saptamana Patimilor. Luni. Activitati pentru copii


Mai sus este raftul nostru cu cărți și crafturi create de copii în Săptămâna Patimilor (cele de luni și marți). Înainte să vă descriu materialele folosite, vă las câteva poze cu cele folosite în 2018.

AICI sunt activitățile noastre pentru Lunea din Săptămâna Patimilor, realizate în 2018. Tot acolo la început veți vedea toate materialele folosite de noi pe parcursul celor 6 zile.

(click pe poza de mai sus pentru a ajunge la lecție de Luni, din 2018)

Pentru orice eventualitate, vă pun mai jos câteva materiale din articolul de mai sus, dar tot vă recomand să intrați pe link, pentru că acolo am detaliat și există și fotografii din interiorul cărților.

( o parte din cărțile folosite anii trecuți)

Materiale audio

1. Biblia povestită copiilor, Vol. 4, Minunile, Patimile, Răstignirea, Învierea și Înălțarea Domnului, CD audio, în lectura părintelui Ștefan de la Schitul Lacul din Muntele Athos, Grecia.

AICI este întrega colecție de CD-uri Biblia povestită copiilor

2. Aventuri în lumea Bibliei

Colecția conține 6 CD-uri cu teatru radiofonic, care se pot achiziționa și separat:

1. Cartea ÃŽnceputurilor

2. Din Egipt in Canaan

3. Pe urmele lui Iisus

4. Pe urmele Apostolilor

5. Judecatori Regi și Profeți

"Aventuri in lumea Bibliei. Pe urmele lui Iisus" este un serial de teatru radiofonic pentru copii și părinti in care sunt promovate valorile moral-crestine. Cele 20 de episoade ale seriei ii transpun pe ascultatori in vremurile biblice si ii fac martori la cele mai fascinante intamplari din viata lui Iisus. Sub indrumarea lui Parakletos, protagonistii serialului, doi copii din zilele noastre, se familiarizeaza cu obiceiurile orientale ale primului secol, interactioneaza cu personajele biblice si afla talcul poveștilor.

Serialul beneficiază de interpretarea unor actori ca Andrei Aradits, Mihai Gruia Sandu, Mihai Constantin, Gelu Nitu, Maria Ploae si altii.

AICI puteți asculta o parte din CD-ul Cartea Începuturilor.

AICI sau AICI sunt magazinul de unde puteți comanda CD-urile, dar dacă comandați pe de site-ul celor de la Trans World Radio România prețurile sunt și mai reduse.


Vi le recomand din toată inima! Ecaterina a ascultat un CD într-o zi (au 20 de episoade cu o durată de 8 ore) și nu s-a desprins de lângă boxe, cerând mereu: Mami, încă un episod!

Eu am aflat de Cd-uri de la Camelia - Mic atelier de creație.

Iar AICI sunt activitățile realizate în Marțea Patimilor în 2018.

(click pe linkul de mai sus pentru a ajunge la lecție de Marți, din 2018)

Activitățile realizate în Săptămâna Patimilor Aprilie 2020

Mai jos este raftul nostru cu cărți și crafturi create de copii în Săptămâna Patimilor (cele de luni și marți).


1. Luni


Luni am început, ca în alți ani, cu citirea din Evanghelia pentru copii (vedeți sursa de achiziționare și imagini din interiorul cărții în articolul cu activitățile de Luni, 2018). Am citit de dimineață Pilda smochinului neroditor și am discutat pe marginea pildei. Am răspuns unor întrebări precum?


- Ce este smochinul? Ce simbolizează el? Sufletul omului

- Ce sunt fructele lui? Faptele bune sau Virtuțile

- De ce avem nevoie ca sufletul să aibă virtuți? Pentru a i le putea oferi Domnului când le cere de la noi.

- Ce se întâmplă cu cei care nu au ce oferi Domnului? Eu am mers pe ideea că lipsa faptelor bune și a virtuților este o piedică în a dobândi Împărăția lui Dumnezeu și că e necesar ca noi să ne străduim să ne îndreptăm.


Am realizat câteva activități pe marginea acestei pilde:


A. Un smochin 3D


Am listat șablonul de aici, copiii l-au colorat, decupat; pentru că hârtia era destul de subțire, noi am preferat să o lipim pe carton (unul reciclat dintr-o cutie de cărți), l-am decupat din noi și l-am asamblat. La final arăta ca în fotografiile de mai jos.


B. Colaj Creangă de smochin - Roadele Duhului

Am descărcat și listat pagina acesta de colorat cu crenga de smochin. O găsiți aici. Copiii au colorat-o, au decupat-o și am lipit-o pe un carton colorat. Tot discutând despre pildă, mi-a venit ideea să numim lucrarea Roadele Duhului și să dăm un nume fiecărei smochine, adică numele unei virtuți. Lui Iustin i-am scris eu pe colaj, numele însă și l-a scris singur. Ecaterinei și-a scris singură titlul colajului, numele virtuților, așa cum a dorit ea și pe care și-a adus aminte să le scrie.

Vă recomand și cartea de colorat Cartea mea din Săptămâna mare, editura Potamitis. Conține câte o icoană de colorat pentru fiecare scenă din Săptămâna Mare, dar și pasajul din Evanghelie unde găsim acea scenă. Cartea este atât în limba română, cât și în engleză.


O altă idee numai bună de mâncat, ce o puteți confecționa folosind sâmburi de rodie și o pastă de ciocolată/ arahide/nuci.

C. CD-uri cu povestiti ortodoxe și teatru radiofonic

Peste zi am ascultat Cd-urile postate mai sus.

Pentru că am schimbat tema săptămâna asta, am schimbat și conținutul coșulețului nostru de dimineață, la care am adăugat numai cărți cu tematică de Paști și cărți religioase.

Dacă doriți să aflați mai multe despre coșulețul nostru de dimineață, aici găsiți articolul.

bottom of page