top of page

Pregatiri pentru Pasti. Martea Mare. Activitati pentru copii


Pilda celor zece fecioare

Activitățile pentru ziua de luni și surse de inspirație în materie de carte și resurse audio le puteți vedea în această postare.

Planificarea pentru întreaga săptămână o puteți descărca de AICI, respectând condițiile specificate în document.



Planificarea activităților în Săptămâna Patimilor

1. Marțea Mare


Am citit Pilda celor zece fecioare din cartea Evanghelia pentru copii, editura Parohia ortodoxă Sfinții Trei Ierarhi, Iași.



După ce am citit-o, i-am pomenit Ecaterinei despre modul în care se făceau nunțile în Orient: noaptea cu mirele venind la casa miresei și cu prietenele miresei (fecioarele) așteptând cu candelele aprinse.


Am încercat să-i explic iarăși pilda și am făcut aceeași asemănare pe care am făcut-o și la pilda smochinului: candelele fecioarelor sunt sufletele, iar uleiul reprezintă faptele lor bune. Unele au ulei (fapte bune) care le ajung până la venirea Mirelui (Iisus Hristos), iar altele nu și-au împodobit sufletele (candela) cu fapte bune (ulei), de aceea nici nu reușesc să intre în cămara de nuntă (care ar putea fi Raiul).


Sper eu să fii înțeles ea ceva de aici. Mă bucur și dacă rămâne numai cu idee că e nevoie ca sufletul să fie împodobit cu fapte bune.

Mai jos este cartea Cartea mea din Săptămâna Mare de la editura Potamitis, care conține pe fiecare pagină un scurt rezumat al evangheliei din fiecare zi a Săptămânii Mari și o icoană de colorat care înfățișează evanghelia zilei. În felul acesta Ecaterina a putut vedea pesonajele despre care i-am povestit.



La partea practică, la domeniu estetic și creativ noi am mers pe modelaj. Am folosit iar cartea Biblia. Confecționăm și învățăm și am luat de acolo ideea confecționării unei candele din lut. Vedeți mai jos pașii necesari.

Așa a ieșit una din candelele noastre. Noi am folosit lutul de hârtie luat din Jumbo și o lumânare tip pastilă.

Am făcut și un experiment cu lumânarea. I-am explicat Ecaterinei că focul are nevoie de aer să poată arde, iar în lipsa aerului focul se stinge. Am pus un pahar deasupra lumânării, când aerul din pahar s-a consumat, lumânarea s-a stins.


Acum, la sfârșitul zilei, ascultăm CD-ul Aventuri în lumea Bibliei. Cartea Începuturilor.

Voi ce activități ați făcut azi?

bottom of page