top of page

Universul (3). Luna - fazele lunii (1)



Informațiile din lecțiile precedente, cele referitoare la Univers 1 și 2 și cea referitoare la mișcarea de rotație a Pământului de aici, ne-au pregătit pentru lecția despre Lună și fazele lunii.


1) MIȘCAREA DE REVOLUȚIE A PĂMÂNTULUI



Am repetat informatiile despre mișcarea de revolutie a Pământului folosind cartonașele în trei părți din Lectiile de astronomie, ed. Gama. Am pomenit de solstitii si de echinochiu. Nu am intrat in detalii si nici nu am dat explicatii. Am considerat ca nu are rost să încarc mintea ei cu informațiile astea, de vreme ce noi studiam luna. Pe lângă faptul că a lucrat cu cartonasele pe ideea de asociere si citire, am lucrat si punctual, adică pentru fiecare imagine de pe cartonas, ea trebuia sa reconstituie folosind globul pamantesc si soarele pictat de noi.


2) MIȘCAREA DE ROTAȚIE - FAZELE LUNII EXEMPLIFICARE

Am recapitulat informatiile despre mișcarea de rotație a Pământului folosind macheta, apoi am introdus luna (figurina din setul Safari) în ecuație, pentru a ilustra fazele lunii, modul în care luna este vizibilĂ sau nu în diferite momente, în funcție de lumina pe care o primește de la Soare.


  • Am folosit cartonasele în 3 părti cu fazele lunii (tot din setul de la ed. Gama Lectii de astronomie), dar È™i planÈ™a cu fazele lunii de la Mic atelier de creatie (click pe link pentru a ajunge la lecÈ›ia Cameliei). Pentru fiecare faza a lunii de pe cartonas, am exemplificat pe macheta pentru a fi mai usor de înÈ›eles.


  • Modelaj din plastilina fazele lunii. Ne-am folosit de plastilina făcută la lectiile despre Univers si de o alta colorată roz (alba nu aveam) si E. a facut fiecare faza a lunii.


  • Am citit cartea How the moon seems to change - contine informatii detaliate despre cum vedem luna si de ce o vedem diferit de-a lungul unei luni calendaristice, cât durează un ciclu al lunii È™i cum poti face tu unul acasa.


3) Cratere lunare - joacă senzorială

Am povestit despre existența rocilor din spațiu și a faptului că unele din acestea pot lovi suprafețele planetelor creând cratere. Am creat cratere lunare folosind o tava rotunda, nisip kinetic si pietre.


4) Limbaj - Scriere litere l, u, n, a



E. a exersat scrierea de mână a literelor l, u, n, a, atat pe tablă, cât si pe caiet.



În următoarea postare despre Lună, voi scrie despre cum am realizat noi activitățile despre Lună din manualul de Astronomie.

bottom of page