top of page

Saptamana Patimilor. Marti. Activitati pentru copii


Lecția noastră de luni (de ieri) o găsiți aici, iar lecția din anul 2018 o găsiți aici.

2. Marți

Marți am început ziua cu Evanghelia pentru copii (vedeți sursa de achiziționare și imagini din interiorul cărții în articolul cu activitățile de Luni, 2018). Am citit de dimineață Pilda celor zece fecioare și am discutat pe marginea pildei.


Am continuat pe modelul de luni și am răspuns unor întrebări precum:


- Cine este Mirele? Hristos

- Cine/Ce sunt fecioarele? Fiecare dintre noi putem fi o fecioară

- Ce este untdelemnul/uleiul? Ce sunt candelele? Ce simbolizează ele? Sufletul omului e simbolizat de candelă, uleiul reprezintă faptele bune, virtuțile.

- De ce avem nevoie ca sufletul să aibă virtuți? Pentru a i le putea oferi Domnului când le cere de la noi.

- Ce se întâmplă cu cei care nu au ulei în candele la venirea Mirelui? Rămân afară, cum spune pilda. Adică nu vor intra în Împărăția Cerurilor.


(ce am mai folosit azi)

Ce activități am făcut pe marginea Pildei fecioarelor

A. Candela 3D

Modelul este descărcat și listat; aveți nevoie pentru o singură candelă de două exemplare ale candelei. Copiii le-au colorat, decupat și lipit una de cealaltă, la interior rămâne însă un gol, potrivit pentru un sul pe care puteți scrie ce doriți voi. Eu am preferat să scriu dialogul dintre Hristos și fecioare și concluzia pildei.

Atunci când decupați, nu decupați și dreptunghiul de la baza caldelei, îl veți folosi pentru a lipi o parte a candelei de cealaltă. Vedeți în poza de mai jos.


Dacă vă place candela, o găsiți aici.

Candela Ecaterinei și a lui Iustin

B. Carusel Untdelemnul virtuților și Candela sufletului / Colaj

Am găsit câteva modele de candele care mi-au plăcut și am făcut două dintre ele. Am listat, colorat și decupat șablonul, picăturile de untdelemn (virtuțile) care vor fi turnate din ulcior în candelă, le-am lipit pe ață, iar ața am capsat-o cu capsatorul de ulcior, de candelă și de cilindrul roz de deasupra. În felul asta am făcut-o să semene cu un carusel.

Ecaterina a făcut din același material un colaj, pe care l-a lipit pe carton albastru. Pe fiecare picătură a notat câte o virtute. La ultima a simțit nevoia să completez eu, pentru că rămase în pană de idei.


Virtuțile scrise de ea: iubirea, răbdarea, pacea, blîndețea, bucuria, rugăciunea, credința, cuminte (cumințenia), mersul la biserică. Asta seară, povestind în pat despre greșelile noatre, despre puterea noastră de a săvârși binele, și-a adus aminte de o virtute: iubirea aproapelui. Asta a fost un alt punct de plecare pentru discuția noastră de seară.


Dacă vă place modelul de candelă, îl puteți descărca de mai jos alb-negru sau color:

C. Pagini de colorat - Cele 10 fecioare

Și dintr-o dată Iustin a început că coloreze ordonat și cu multă grijă; aproape că m-am mirat de foaia lui.

N-am reușit să fotografiez și paginile colorate de Ecaterina.


Am folosit însă și pagina de colorat cu cele 10 fecioare din cartea de colorat - Cartea mea de colorat din Săptămâna Mare, editura Potamitis. E destul de asemănătoare cu cea de mai jos.



Dacă vă interesează paginile de colorat, vă las mai jos modelele folosite de noi.

Legat de Pilda Celor zece fecioare, am mai găsit o idee de confecționare a unei candele dintr-un borcan, fitil și ulei. Mai jos este fotografia și sursa ei.




Sau o idee mai simplă de creare a unei candele, folosind doar carton, o lumânare și un cary


Altă idee de confecționare, mult mai simplă, doar din carton rulat aici:



Pentru ziua de marți mai aveam pregătite și Episodul Văduvei și celor 2 bănuți și ceva proiecte origami și 3D, dar nu am mai reușit. Aici mai este o idee de activitate 3D pentru ziua de Marți, însă este legată de episodul cu Iisus vorbind în templu evreilor. La fel de bine se poate lega de episodul cu văduva și a celor 2 bănuți ai ei.





Pe perete am prins icoane și tablouri celebre ce înfățișează scene din Săptămâna Mare:


1. Pilda smochinului neroditor - Luni

2. Pilda celor zece fecioare - Marți

3. Vinderea lui Iuda - Miercuri

4. Cina cea de Taină - Joi

5. Sărutarea din grădina Ghetsimani - Joi

6. Biciuirea lui Iisus - Joi

7. Drumul spre Golgota - Vineri

8. Răstignirea - Vineri

9. Luarea de pe Cruce - Vineri

10. Punerea în mormânt - Vineri

11. Învierea - Sâmbătă noaptea/Duminica

12. Vizita mironosițelor la mormânt - Duminica


Primele 3 sunt icoane pe care le-am găsit pe internet și le-am listat, următoarele 8 fac parte din materialele de artă luate de pe Enrichment Studies și care înfățișează scene din viața lui Iisus realizate de pictori celebri - Easter Fine Art Pages este numele setului. Pe spatele fiecăreia este notat numele tabloului, autorul lui, anul realizării și versetul din Evanghelie unde apare scena respectivă.

Noi vom citi zilnic de pe spatele fiecărui tablou.


Vă pot lăsa în schimb icoanele pentru primele 3 zile, care nu apar în setul de mai sus:


(Pilda celor zece fecioare)

(Pilda smochinului neroditor)


(Sărutarea lui Iuda)

Azi la finalul zilei am ascultat Denia online, copii au colorat și au ascultat și CD-ul Biblia povestită copiilor, vol 4.

bottom of page