top of page

Geologia pentru copii (2)



Dacă vă interesează tematica rocilor, prima parte a lecțiilor noastre o puteți citi aici. Tot acolo puteți vedea cărțile folosite de noi.


Din păcate, lecțiile și materialele le-am fotografiat cu tableta, rezoluție a slabă rău, iar lumina din camera unde lucrăm nu ne ajută nici ea iarna.




(Rafturile copiilor cu materiale)

Decupaj



A doua parte a lecțiilor de geologie am început-o cu antrenamentul mânuțelor, am descărcat de la Living Montessori now fișe de decupat cu roci și minerale. Pentru a putea descărca. trebuie să vă abonați; nu vă costă nimic.



Matematică


Ne-am folosit de rocile noastre (atât cele adunate de ea, cât și de cele cumpărate) si de fisele de la Every star is different pt a face adunări, scăderi. Tot atunci am lucrat iar pe sortarea par-impar a numerelor.



Am recapitulat numărarea din 2 în 2, de la 1 la 99 (mai întâi nr.impare) apoi am numărat din 2 în 2 adăugând numerele pare; pentru exercițiu acesta am folosit hundred board. La final când tabla a fost completată, i-am propus să numere din 10 în 10; a mers usor pentru că a putut vedea singură modalitatea.

Știință



Am discutat si am citit din cărți, am văzut si un video despre tipurile de roci (vulcanice, sedimentare, metamorfice) si modul de formare. Informații grele zic eu, de aceea am preferat sa facem experimente ca ea sa poată înțelege EXACT ce și cum se întâmplă.


Despre rocile sedimentare am prezentat informațiile cam așa: nisipul si pietrișul se depun IN STRATURI pe fundul apei (râuri si oceane), se amesteca cu mâlul si prin PRESARE se cimentează formând roci noi. Am insistat pe 2 aspecte: straturi si presare.


Cum am ilustrat asta?

Am dat pe răzătoare creioane cerate de culorile albastru, roz si negru, le-am suprapus prin presărare dintr-o forma rotundă de tăiat biscuiți, după care ea a presat cu pistilul straturile. Ce a rezultat a fost "roca sedimentară" în care puteau fi observare straturile de "nisip" si "pietriș" presate. Am reluat experimentul cu caramele în loc de straturi de nisip si pietriș. Le-a presat cu mâinile. Rezultatul l-a mâncat apoi. Mai mare interes a arătat când am lucrat cu ele decât cu creioanele cerate :)




Pentru rocile vulcanice am luat bucăți de "roci" diferite (creioane cerate de diferite culori) si le-am pus într-o formă de silicon. Le-am introdus în "magmă" - cuptor încins - unde s-au topit. După răcire, s-au solidificat din nou. rezultând "rocile vulcanice". Aspectul pe care am insistat au fost: topire.



La rocile metamorfice am punctat faptul ca ele se formează atât prin presare cât si prin topire. De aceea am luat rocile sedimentare si le-am pus în apropierea cuptorului cald. S-au topit puțin, după care Ecaterina le-a presat iar cu pistilul. Roca rezultată semăna si cu cea sedimentară (doar ca straturile se topiseră si se îmbinaseră între ele mai bine, fără a păstra ideea de straturi).



Alte idei lecții despre roci cu experimente comestibile sau nu vedeți aici:


7. Homeschool Honey (video mai jos)

8. Nurturing learning


Tot la capitolul tipuri de roci am folosit planșele si cartonașele de la Every star is different cu tipuri de roci, am reluat modul de formare al rocilor (verbal), apoi am asociat rocile noastre cu cele de pe cartonase.



La editura Dover am găsit o carte de activități cu abtibilde cu tipuri de roci, i-am citit informațiile Ecaterinei si ea a lipit si asociat imaginile.



Limbaj


Încet-încet exersăm scrierea literelor de mână, iar pentru asta ne folosim de:

- cartonașele cu litere abrazive de mână (mici)

- tabla de scriere cu litere de mână mici (de la Ingenio Play)

- tabla neagră și cretă

- tabla albă și cariocă semipermanentă


Am plecat de la inițialele tipurilor de roci: sedimentare, vulcanice, metamorfice. Le-a trasat pe cartonașele abrazive, apoi pe tabla de lemn, după care le-a scris pe cele două tăblițe: neagră și albă. La final a încercat și a reușit să scrie singură: vulcanice, sedimentare.



bottom of page