top of page

Lectii cu si despre broscute (2)

Miercuri

26 septembrie 2018

Ecaterina 4 ani și 10 luni

Iustin 2 ani și 11 luni





1. Lume în miniatură



Am continuat miercuri cu lecțiile despre broscuțe și am creat toți 3 o lume în miniatură: malul unui râu cu broscuțe.


Ce am folosit:


- pietre din curte și grădină

- cutie de carton de la un album foto

- mușchiul de la proiectul de aici, care a rezistat din aprilie, pentru că noi l-am udat

- felii de lemn tăiate din buștenii din șopron

- hârtie albastră creponată pentru a reda apa

- conuri de pin

- bucată de sare din salină

- frunze din tufele de hortensii

- scoarță de copac (pe care o aveam dintr-o drumeție la pădure)

- figurine broscuțe și mormoloci Safari luate de aici și aici



Am aranjat toți bucuroși, dar în curând a rămas numai Ecaterina să se joace cu ele, nu pentru că Iustin nu ar fi fost interesat, ci pentru că ea are un exagerat simț al proprietății și îl dă mereu la o parte, din păcate. S-a jucat în jur de 40 de minute cu ele. Mi-ar plăcea să reușesc să o fac să privească cu bucurie joaca ÎMPREUNĂ cu Iustin, dar mi se pare că orice aș face, ea se manifestă mereu la fel.



2. Anatomia broaștei




După joaca cu broscuțele, am avut pregătit un set de cartonașe Montessori în trei părți, care să o ajute să identifice părțile corpului unei broaște, dar să o ajute și să identifice literele învățate.


O bucurie pe care am avut-o în seara când am lucrat a fost faptul că Ecaterina recunoaște literele și intuiește cuvintele. Când am așezat primul cartonaș din stânga, cel cu denumirea broască, mă pregăteam să-i spun ce scrie, dar ea mi-a luat-o înainte și a spus repede broască. Eu îi așezam primul cartonaș (cel cu imaginea și denumirea), apoi ea căuta prin mulțimea de cartonașe de pe masă, cartonașul cu imaginea identică și apoi eticheta cu denumirea părții corpului corespunzătoare.

În felul asta am repetat literele studiate până atunci și am ajutat-o să le lege în cuvinte. Pe unele a știut să le citească singură: cap, corp. Dar am discutat și despre corpul broaștei.

Mai jos este un video care vă arată exact și vă explică în limba engleză cum se folosesc aceste cartonașe în 3 părți.

Dacă nu înțelegeți limba engleză, vă scriu mai jos ce sunt aceste cartonașe și cum le folosim.


Cardurile detaliază alcătuirea organismelor vii. Termenii sunt grupați pe categorii, în jurul unor noțiuni de bază, și ilustrați prin reprezentări color. Fiecare grup conține: 1 card general pentru “întreg”, cu ilustrația colorată în întregime și mai multe carduri cu elementele constitutive, evidențiate prin culoare pe ilustrația alb-negru (la unele roșu sau verde).


Setul include:

  • 10 carduri întregi;

  • 10 carduri cu imagini identifce celor întregi;

  • 10 etichete cu denumiri identice celor de pe cardurile întregi

Cardurile de nomenclatura sunt numite si carduri in trei parti si cu ajutorul lor copilul poate descoperi lumea inconjuratoare, isi poate dezvolta limbajul si abilitatea de a citi. Activitatile de dezvoltare a vocabularului presupun numirea obiectului, recunoasterea obiectului si reamintirea cuvantului. Cu ajutorul cardurilor se pot face activitati de corespondenta intre imagini, asociere a celor 3 parti si exersare a citirii, in functie de nivelul copilului.





Cartonașe în trei părți


Cartonașele în 3 părți le-am descărcat gratis de la The helpful garden, dar fiindcă erau în engleză, iar eu voiam să repet literele cu Ecaterina, am tăiat bucățele de hârtie pe care am scris cu markerul negru denumirile, după care le-am laminat pentru durabilitate.





Ciclul de viață la broască



Folosind planșa cu Ciclul vieții la broască și figurinele Safari, am recapitulat noțiunile din lecția de data trecută, pe care o puteți vedea aici.



Aici este planșa cu ciclul de viață al broaștei.


bottom of page