top of page

Pregatiri de Pasti. Vinerea Mare. Activitati pentru copii

Postarea pentru ziua de luni o puteți vedea AICI, tot acolo am postat o listă cu cărțile pe care le vom folosi pe durata întregii săptămâni, postarea de marți AICI, miercuri AICI, joi AICI.

Planificarea pentru întreaga săptămână o puteți descărca de AICI, respectând condițiile specificate în document.

Planificarea activităților în Săptămâna Patimilor

5. Vinerea Mare

Vineri am citit, chiar imediat după ce ne-am trezit, mai multe episoade din Evanghelia pentru copii:


1. Ultima judecată a Domnului Iisus Hristos

2. Drumul spre Golgota

3. Răstignirea lui Iisus

4. Coborârea de pe cruce

5. Punerea în mormânt


Am încercat să-i explic Ecaterinei motivul pentru care Mântuitorul s-a lăsat răstignit și faptul că e nevoie de o mare dragoste, smerenie să răspunzi, în felul în care a făcut-o El, la toate răutățile, bătăile și umilința la care a fost supus de către iudei. I-am spus că sacrificiul acesta a fost făcut pentru ca noi să avem șansa mântuirii, pentru că până atunci Împărăția lui Dumnezeu era închisă pentru orice suflet și numai sângele unui suflet neprihănit și sfânt putea să curețe răutatea din sufletele oamenilor.


Am folosit din nou Cartea mea din Săptămâna Mare de la editura Potamitis pentru a vedea înfățișate scenele din Vinerea Mare. Ecaterina a și colorat unele din ele. Despre cartea aceasta am scris și în postările de peste săptămână.


În Biblia. Confecționăm și învățăm găsiți două idei de colaje pentru ziua de vineri:

1. Colaj Cocoșul

2. Felicitare de Paști tip vitraliu

Noi am realizat și o cruce suncatcher (vitraliu) folosind folie autoadezivă și bucățele de hârtie de mătase/creponată. Vă recomand hârtia de mătase pentru că este translucidă și lumina trece prin ea parțial, la cea creponată nu aveți același efect. La adresa de mai jos găsiți de descărcat și șablonul crucii.


Cum se realizează:


1. Imprimați pe hârtie albă șablonul crucii

2. Decupați crucea la exterior și interior și lăsați numai conturul negru

3. Aplicați crucea decupată pe folia transparentă autoadezivă

4. Copilul poate decupa sau rupe hârtia fâșii

5. Aplicați bucățile de hârtie în interiorul crucii

6. aplicați pe fereastră folosind o bucată mică de banda dublu adezivă sau scotch rulat




(sursa fotografie Crafting The world of God)

Din cartea Povestiri și activități biblice am folosit doar paginile cu activități pentru ziua de vineri, ambele exerciții de observare, ce necesită atenție și răbdare:



1. Găsește perechile (coifuri de soldați)

2. Găsește crucile și colorează-le


Am realizat și cruci din diferite jocuri de construcție:


1. Nu știu numele jocului, nici nu cred că are unul. Eu l-am văzut la 20 lei într-un magazin cu articole chinezești. Nu cumpăr doar jocuri de firmă, cumpăr orice joc ne poate folosi în vreun fel, indiferent că e chinezesc sau de la firmă anume. Nici nu ne permitem să cumpărăm doar jucăriide firmă. Eu cred că e important să înveți să te folosești de orice găsești.




2. Supermag (joc de construcție magnetic cu bețișoare de dimensiuni 2-4 cm și bile de fier)



Am ascultat din nou CD-ul Aventuri în lumea Bibliei. Pe urmele lui Iisus (episodul 19: Omul durerii), dar și CD-ul Biblia povestită copiilor (episodul 8: Judecarea lui Iisus, episodul 9: Răstignirea lui Iisus).




Geobord-ul l-am folosit pentru a crea o cruce, dar se pot crea zeci, poate chiar sute de alte modele: de la numere și litere la forme geometrice, figuri umane și animale și mandale.

Geobord-ul este o placă de lemn, cu dibluri de lemn așezate tot la câțiva centimetri unul de altul. Noi l-am luat de la Corina Sandu (profil Facebook), la prețul de 50 lei având incluse în preț elasticele și cartonașele cu modele de creat; există însă și variante din plastic de cumpărat.

Părerea mea este că vă puteți crea și singuri Geobord, fără să aveți înclinații de tâmplar. Eu am folosit o bucată de lemn (tăiată cu brujba sub forma unei felii) în care am bătut cuie la intervale de 3 cm. Luați orice bucată de lemn pe care o aveți la îndemână, nici măcar nu trebuie să fie de o formă geometrică anume, șlefuiți-o dacă vi se pare prea aspră și apoi măsurați și trasați locurile unde vreți să bateți cuiele sau să lipiți cu adeziv pentru lemn diblurile de lemn. Dacă nu aveți lemn, folosiți o tablă de plută și pioneze pentru tabla de plută.

Așa arată geobord-ul făcut de mine acasă:



Am citit și cartea Povestea Paștelui din colecția Viața lui Iisus apărută la editura Girasol.


Aici sunt fotografii din interiorul cărții Învierea Domnului de Gabriel Poenaru, apărută la editura Doxologia.

La sfârșitul zilei am înroșit ouăle folosind foile de ceapă adunate de tati în pivniță și am creat cu Ecaterina și Iustin cu mare entuziasm scena răstignirii și a mormântului, folosind ce aveam prin grădină: crenguțe, pietre, mușchi, iarbă, flori, nisip.

Aici este o colecție de picturi ce înfățișează răstignirea Domnului. Se pot imprima în dublu exemplar, lamina și face o activitate de asociere. În felul acesta copilul poate vedea modurile diverse în care artiștii l-au portretizat pe Iisus și și-au imaginat episoadele din Evanghelie. Puteți discuta cu ei despre picturile care le plac și care nu le plac, despre ce le transmit acestea ca stare de spirit și puteți căuta asemănări și diferențe între ele sau le puteți oferi câte o pictură cu detalii bogate și le puteți cere să găsească anumite lucruri mai ascunse din pictură sau care nu sunt atât de vizibile de la început.

Dacă aveți copii mai mici, cred ar ar fi bine să le selectați pentru că nu toate sunt potrivite. Și cred că ar fi bine să includeți și varianta bizantină a răstignirii, fiind singura care lipsește din colecție, pentru a realiza o comparație între modul de viziune apusean (mai întunecat) și cel răsăritean (mai luminos, nu atît de îndurerat).




bottom of page