top of page

Pregatiri pentru Pasti. Miercurea Mare. Activități pentru copii


Postarea pentru ziua de luni o puteți vedea AICI, tot acolo am postat o listă cu cărțilepe care le vom folosi pe durata întregii săptămâni, iar pe cea de marți AICI.

Planificarea pentru întreaga săptămână o puteți descărca de AICI, respectând condițiile specificate în document.


Nu am reușit să postez miercuri ce am lucrat din cauza pregătirilor pentru Paști, dar poate vă folosesc ideile și acum.



Planificarea activităților în Săptămâna Patimilor

1. Miercurea Mare


Miercuri am citit din nou din Evanghelia pentru copii. De data asta am citit mai mult decât o singură pildă, așa cum am făcut luni și marți. Am mers pe firul întâmplărilor cu Iisus din săptămâna mare. I-am pomenit Ecaterinei de episodul cu trădarea lui Iuda, pe care și l-a amintit foarte repede, mai ales că și la grădiniță am mers pe același episod, dar am adăugat la acest episod și pe cel cu ungerea lui Hristos cu mir. I-am pomenit Ecaterinei despre obiceiul iudeilor de a unge pe cei morți înainte de înmormântare. Iisus știa că odată ce va muri acest ritual nu se va mai respecta, de aceea ungerea cu mir de către femeia cea păcătoasă va fi de fapt ungerea de înmormântare.



Aici este activitatea propusă pentru episodul cu ungerea.

Am recitit iarăși episodul cu trădarea, după care am realizat o activitate cu bănuți.

Anul trecut am realizat din lut arginții primiți de Iuda, pe care i-am pictat apoi cu argintiu, după modelul oferit de cartea Biblia. Confecționăm și învățăm.

Anul acesta nu am vrut să reiau activitatea de modelaj, dar am vrut să păstrez ideea cu bănuți, așa că am luat câtiva năsturei, folie de aluminiu pentru acoperit năstureii pentru a crea arginții primiți de Iuda ca răsplată pentru trădarea lui. Vedeți mai jos cum i-am realizat.

Cu aceeași năsturei am făcut și o activitate de numărare, adunare și scădere. Pentru numărare am folosit Kitul Montessori Descopăr cifrele, mai exact cartonașele cu numere.


Am făcut înainte la lecțiile în limba engleză un exercițiu de numărare care îi ajută pe copii să învețe primele noțiuni de adunare și scădere. Ca să înțelegeți mai bine, urmăriți filmulețul de mai jos, care mi-a fost și mie sursă de inspirație.

La încheierea zilei am ascultat din nou Aventuri în lumea Bibliei, episodul Ziua întrebărilor.

bottom of page