top of page

Tinuturi polare. Antarctica (3)

Daca sunteti interesati de primele activitati pe tematica Tinuturilor polare, aici este prima postarea si aici cea de-a doua.



Noi am ramas foarte in urma cu planificarea pe tematica Tinuturilor polare si daca tot nu e primavara (ma refer la caldura si vreme frumoasa) am continuat tematica. Imi doresc sa finalizez ce am inceput.


Din studiul nostru pe Antarctica nu putea lipsi si Cartea cu Apolodor de Gellu Naum, publicata la editura Arthur, dar este si varianta cu ilustratii mai vechi publicata la Paralele 45 si care acum sunt la reducere aici. Asa ca am recitit-o si Ecaterina s-a bucurat mult ascultand-o.


Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, au fost facute cu tableta, credeam ca vor fi mai clare.

Am ascultat si varianta audio, teatru radiofonic, care a fost foarte interesanta pentru Ecaterina, ea fiind obisnuita cu teatru radiofonic zilnic. Noi l-am ascultat de aici:

Se gaseste si varianta audio a cartii in lectura Doinei Chiriac.

De cand am citit cartea cu Apolodor mi-a venit imediat ideea unor activitati de calatorie, imaginara desigur. Calatoriile lui Apolodor de la Bucuresti spre Labrador (unde credea ca isi va revedea familia), in America de Sud, Africa, Europa (Franta) pot deveni prilejul unor lectii de geografie: copiii pot invata despre diferite continente, pot afla despre locuitorii lor, despre animale, costume specifice, mancaruri, traditii, orice. Si tare ma tenteaza sa fac astfel de lectii.


Am facut un pinguin din rola de hartie igienica, dupa modelul acesta:

(sursa imagine si idee de confectionare Easy Peasy and Fun)

Am citit apoi raspunsul la intrebarea: De ce pinguinii nu zboara?, pe care l-am gasit in cartea Penguins can't fly, carte din seria I wonder why, o super colectie de carti pline de informatii si raspunsuri la intrebarile copiilor. O parte din ele le gasiti aici.

Pe urma Ecaterina si Iustin au realizat un colaj, dupa modelul de de mai jos, care ofera gratis imaginea pinguinului aici si pe care cei mici vor lipi vata medicinala, ochi si cioc decupat din carton colorat.



Am citit Penguin chick care e un fel rezumatul fimului March of the penguins / Calea imparatului si din care copiii pot afla cum se ingrijesc alternativ parintii de ou si pe urma de puiul de pinguin.

(sursa magazin Penguin Chick)

O activitate de stiinta care merge foarte bine aici si pe care Ecaterina a propus-o este cea a ouale de pinguin de gheata. Nu stiu cum i-a venit ideea, dar ma bucur ca a avut initiativa si propunerea sa facem asta.

Am mers pe ideea de mai jos, doar ca in loc de dinozauri, am pus un pinguin.

(sursa fotografie The imagination Tree)

Am ascultat CD-ul cu povestea Emperor's egg, care are si un cantec pentru copii si o alta inregistrare cu Facts about penguins.


CD-ul face parte din seria Discover nature, o colectie de CD-uri audio cu povesti, cantece si informatii cu privire la animalele din povestile de pe CD-uri. CD-urile sunt de fapt varianta audio a unor carti cu acelasi nume. Sunt 10 in colectie. In fotografie am pus doar cele 3 care se potrivesc tematicii Tinuturilor polare.


Eu am dorit ca Ecaterina sa le asculte mai mult pentru a auzi vorbirea cursiva in engleza si accentul englez. Nu toate cantecele sunt cantecele de copii asa cum speram, dar ne folosim asa cum putem de ele.

Colectia cred ca se potriveste foarte bine si copiilor mai mari.

Titlurile din colectie sunt:

  • Caterpillar Butterfly

  • The Emperor's Egg

  • I Love Guinea-pigs

  • Growing Frogs

  • Ice Bear

  • Tracks of a Panda

  • Surprising Sharks

  • Tigress

  • One Tiny Turtle

  • Big Blue Whale

Am reluat o activitate de matematica cu biscuiti in forma de pesti, care tare mult ii distreaza pe ai mei, mai ales pentru ca ii si mananca dupa.

Fisele cu numere se pot descarca gratis la adresa blogului de mai jos, trebuie doar sa dati click pe imaginea de mai jos.


(sursa fotografie The STEM Laboratory)

Iar daca nu stiti care sunt biscuiti in forma de peste, acestia sunt:

Filmul de care va spuneam mai sus March of the penguins, il puteti viziona mai jos:

Alte idei de activitati cu pinguini:


1. Pinguini cu forme geometrice cu pahare de unica folosinta de la Fun in ECSE


2. Activitati cu litere si capace reciclate de la Early learning ideas


3. Fise de prescriere cu pinguini de la Modern Preschool


4. Gustari in forma de pinguini (dulci sau sarate, mozarella/banane) de pe Pinterest



5. Pinguin din piese Tangram si sablon Kena's Felt forest

6. Craft Pinguin din farfurie de carton de unica folosinta si activitate de coasere de la Non-Toy Gifts

Am facut si cateva papusi pentru degetele pinguini dupa modelul de mai jos. Pe blog am gasit si un scurt tutorial despre cum se face pinguinul, puteti vedea si voi dand click pe imaginea de mai jos.

(sursa fotografie si tutorial Lia Griffith)

Papusele le-am folosit pentru a-i invata cantecul cu pinguinii de mai jos:

Alte carti despre Antarctica (pentru copii mai mari) si expeditiile facute acolo:

1. Shackleton's Journey de William Grill (varianta pentru copii si cu ilustratii)

Cartea a primit multiple premii:

* Winner of the 2015 Kate Greenaway Medal A New York Times * Best Illustrated Book of 2014

* Best Children’s Book of 2014

* Wall Street Journal Best Children’s Book of 2014

* Brain Pickings A 2015 USBBY Outstanding International Book

2. Endurance: Shackleton's Incredible Voyage de Alfred Lansing (varianta pentru adolescenti si adulti)

„Izbândim prin tărie” - motto-ul comandantului navei in vremea cand nava s-a scufundat, iar echipajul a plutit in deriva pe o banchiza in deriva 497 de zile. Niciunul nu a murit. O poveste adevarata extraordinara.

Mai jos aveti si un film documentar despre expeditia lui Shackeleton:

MUZICA

Muzica inspirata de tinutul Antarcticii si de expeditiile in acest loc al ghetii numnai buna de ascultat cand faceti activitati:

1. Vangelis - Antarctica echoes

2. Eric Whitacre - The seal lullaby

3. Josh Wynter - Antarctica

4. Vaughan Williams - Simfonia Antarctica

ARTA PLASTICA

Pe partea de arta am gasit picturi/desene inspirate de tinuturile polare, le-am listat si le-am asezat pe un suport ca micutii sa le poata admira in voie:

1. Picturi de David Abbey Paige aici

Din pacate oricat am cautat pe internet alte reprezentari artistice ale tinuturilor polare nu am gasit. Poate stiti voi pictori renumiti (din trecut) care au lucrari pe tematica asta si ne ajutati cu idei.

Voi ce activitati legate de Antarctica ati facut?

bottom of page