top of page

Ținuturi polare. Antarctica (2)

Prima parte a activitatilor noastre despre Antarctica o puteti citi aici.

Săptămâna trecută nu am făcut chiar în fiecare zi activități, miercuri și joi au fost foarte încărcate cu altele și în loc de activitățile planificate, copiii au ieșit cu săniuța la zăpadă, s-au jucat cu diferite jocuri în casă și am citit noile cărți achiziționate.

Dar astăzi, pentru că Iustin a dormit la prânz, am reușit să reiau cu Ecaterina activitățile de acasă.

Am folosit cartea 1000 de minuni ale naturii de la editura Aquila din care Ecaterina a ales o imagine din Antarctica și a încercat să redea peisajul polar.

În timp ce picta am ascultat Vaughan Williams - Simfonia Antarctica:

I-am explicat că așa cum jocul apei a fost sursă de inspirație pentru compozitori (despre asta am scris aici), tot așa și ținutul Antarcticii și expedițiile acolo au devenit sursă de inspirație pentru Williams care a compus Simfonia Antarctica.

Si la fel Ludovico Einaudi care a fost inspirat de tinuturile inghetate din nord si care a compus Elegy for the Arctic:

Am facut un exercitiu de matematica folosind fise cu pinguini si numere si biscuiti pestisori. Grozav le-a mai placut! Ma tot intrebau daca pot sa i manance dupa ce terminau de rezolvat cate o fisa.

La final am urmarit filmul documentar The March of the Penguins / Calea imparatului, pe care il puteti viziona integral aici.

Ecaterina a urmarit cu foarte mare interes primele 40 de minute, pe urma am sarit cate putin pentru ca ea sa poata vedea tot filmul si sa nu piarda informatiile de final.

Am facut un rezumat cu informatiile importante despre viata pinguinilor si aveam de gand sa vi le scriu si voua aici, dar e mai bine sa descoperiti singuri.

Daca aveti ceva sugestii de resurse materiale/video/audio pe aceasta tema, va invit sa le lasati in comentarii, mai jos.

Ecaterina (4 ani si 3 luni)

bottom of page