top of page

Homeschool curriculum on Math for grade 1


Zilele acestea pregătesc pentru Ecaterina si Iustin curriculum pentru noul an școlar, care la noi, începe la 1 August 2020 și se finalizează la 31 Iulie 2021. Am ales să facem școală tot anul/year round homeschooling și să ne alegem vacanțele atunci când avem nevoie. În felul asta, putem recupera lectiile (dacă rămânem în urmă) și profităm și de vară când putem studia cele mai frumoase lucruri în materie de botanică, zoologie, astronomie, geologie, istorie, făcând excursii și drumeții.


De o săptămână pregătesc homeschool planner-ul meu (vedeti aici modelul descărcat de mine); este acelasi model folosit anul trecut, cu excepția calendarului. Pe lângă el, pregătesc manualele și materialele pe care urmează să le folosesc cu Iustin și Ecaterina în anul școlar care vine și planificările semestriale.


(foto sursă Blessed learners)


Adevărul e că merge f.greu, atât din cauză că mie îmi ia mult timp să mă organizez (numai ce reușesc să îmi adun idei și lucruri și intervin copiii), cât și din cauză că am multe materiale pe care mă chinui să le pun cap la cap.

Puteam alege boxed curriculum, care îți oferă totul de-a gata și cu care nu-ți mai bați mintea, dar mi-am zis că e păcat să mai dau banii pe așa ceva când casa e plină de materiale. Problema e că trebuie puse cap la cap și durează.


Deocamdată am terminat doar cu partea de Matematică pentru Ecaterina, care va fi la 1 August în Grade 1; și mai jos v-am făcut poză la materialele de mate pe care le vom folosi (unele sunt noi, altele mai vechi).


Nu sunt toate pentru grade 1, unele sunt pentru grade 2, dar asta e din cauză că lucrăm și după Manualul Montessori Mathematics Elementary 1, care în general predă copiilor noțiuni mai avansate.

Lista cu manuale

1. Mathematics Manual Elementary 1 Volume 1 de la Research and Development


Manualul e folosit doar de părinte, fiind mai mult un îndrumar de predare a noțiunilor, o planificare. De aceea voi folosi o grămadă de fișe și cartonașe cu exerciții și jocuri matematice care să o ajute să exerseze noțiunile. În completarea manualului acesta voi folosi un manual de mate tradițional. Nu pentru că acesta nu ar fi complet, ci pentru că vom folosi exercițiile și problemele din manualul tradițional.



Aici am Textbook (manual) și Workbook (caiet de lucru). Sunt 1B, 1A le-am făcut deja anul acesta școlar 2019-2020. Vom lucra din ele ca o completare a manualului de mai sus. Exercițiile sunt ușoare, dar e bine să tot lucreze pe ele pentru memorizare. Inițial am sărit peste ele și am trecut direct la 2A, pentru că Ecaterina avansa foarte repede cu cunoștiințele și se plictisea la exerciții ușoare de genul 4+5, 6+10, 9+9. Acum însă am hotărât să le folosim alternând cu manualul de mai sus.

Cum scriam mai sus, când am finalizat manualul Singapore Primary Mathematics 1A și manualul Arithmetic grade 1 de la Abeka, am decis să trecem direct la manualul de clasa a 2 și am lucrat în al doilea semestru pe 2A. Anul acesta vom continua cu lucrul în 2A și apoi când finalizăm, în cel 2B.

Nu-mi propun să le finalizez, le folosesc doar ca suport de lucru. Manualele sunt second hand și ne-au fost donate.


Lista cu materiale manipulabile

Materialul de mai jos este unul special conceput pentru ilustrarea adunarii și scăderii (se folosește pe ambele fețe). Copilul învață adunarea și scăderea folosind manipulabilele.

Aici puteți vedea cum se foloseste:

Dacă vă place, vi-l puteti confecționa singuri din hârtie sau carton, aveți aici materialul gratis de descărcat sau vi-l puteti achizitiona de pe aliexpress sau amazon.co.uk. Eu l-am vânat multă vreme și am prins o reducere împreună cu materialele de mai jos, altfel nu aș fi luat.




Este un material care ajută copilul să învețe număratul până la 100, dar se mai poate folosi și in muulte alte feluri.


Noi îl folosim la:


- skip counting/număratul pe sărite; din 2 în 2, din 3 în 3, din 4 în 4 ... din 10 în 10

- pentru numerele pare și impare

- jocuri de completare a numerelor care lipsesc (cartonul cu nr.se poate înlătura și copilul exersează din memorie numărarea)

- găsirea unor patternuri, vezi aici


Dacă vă place puteți descărca de aici modelul pe hârtie sau carton. Sau îl puteti achizitiona online, aici este un preț bun.


Aici video de prezentare

Așa cum îi spune numele este un material care îl ajută pe copil să VADĂ cum are loc înmulțirea. Eu l-am luat în avans acum 2 ani de la Creative Boutique cu 60 lei. Pe amazon sau altele se găsește mai scump.


4. Montessori Decimal System

Îi învață pe copii vizual și senzorial noțiuni ca zeci, sute, mii, folosind bile/mărgele (vezi imaginea de mai jos).

Aici puteti vedea prezentarea materialului:

5. Montessori colored bead

Sunt folosite de la 3 la 7 ani pentru o varietate de lucruri:

- învățarea numerelor de la 1 la 9

- formarea numerelor de la 11 la 19

- adunări

- scăderi

- snake game (prietenii lui 10 sau formarea acelor perechi care adunate dau suma 10)

Aici il puteti gasi de cumpărat sau vi-l puteti confectiona singuri așa:

6. Newmero

Un pachet de cărămizi cu numere foarte versatil pentru învățarea:

- numerelor de la 1-9000

- formarea numerelor de la 11 la 9999

- numere pare - impare

- prietenii lui 10

-mai mic,mai mare

etc

Aici vedeti video:

Pentru a descarca fise de lucru bazate pe acest material, intrati aici.

Lista cu cărți aditionale

1.



bottom of page