top of page

Pregatire spatiu si jucarii nou-nascut (2). Zornaitori Montessori


Saptămana trecuta si saptamana asta m-am hotarat sa imi fac singură câteva tipuri de jucării/zornăitori pentru bebe. Asta după ce am răsfoit cartea 60 de activitati Montessori pentru bebelusul meu de la editura Gama, pe care o avem de când era Ecaterina mică, dar pe care nu reușisem să o folosesc. Căutam în ea instrucțiuni pentru realizarea caruselelor Montessori și m-am oprit asupra zornăitorilor si a celorlalte jucării care stimulează copilașul în perioasa 1 lună-6 luni.


Cele mai multe par simplu de realizat (și unele chiar așa sunt) și imediat mi-au venit idei cum le pot face acasă.


1. Clopoțelul

"Clopoțelul introduce o nouă noțiune, pentru că bebelușul înțelege că sunetul acestuia este legat de gestul său: sună când este atins - iar dacă va reuși să facă acest lucru, bebelușul e vizibil încântat." (sursa cartea 60 de activități Montessori pentru bebelușul meu, ed. Gama)

(Sursă imagine The Kavanough Report)

Eu aveam o decorațiune de Crăciun cu clopoțelul din imaginea de la începutul articolului, care însă se spărsese și rămăsese numai clopoțelul. L-am păstrat în caz de ceva. Mi-a venit atunci ideea să îl folosesc pentru a-l suspenda deasupra saltelei unde va sta bebe. Pentru a-l putea suspenda, am tăiat o un mâner lung al unei plase textile pe care nu o foloseam, am cusut clopoțelul de ea si gata!

2. Bilele de lemn

Ajută la îmbunătățirea coordonării celor două mâini prin trecerea dintr-o mână în alta, ajută la îmbunătățirea prinderii. Cu ajutorul lor descoperă forma rotundă, descoperă tipul de material, greutatea și textura.


Cum am realizat zornăitoarea?


Am tăiat celălalt mâner al plasei textile, am înșiruit bilele de lemn pe el, având grijă să fac nod înainte și după fiecare bilă de lemn. La final am hidratat bilele cu ulei de măsline. Nu le vopsesc, nu le lăcuiesc pentru că bebelușul le va băga în guriță.

Bilele de lemn le-am luat de aici la 6 lei/pachetul cu 6 bucăți.

3. Zornăitoare de lemn cu inele


Pentru zornăitoarea de aici am folosit 2 bile de lemn din setul de 6 bile cumpărat de la Opitec, am tăiat un băț rotund pe care îl aveam în casă de câțiva ani (15 cm lungime), într-un capăt am pus o bilă de lemn pe care am lipit-o cu aracet de lemn, am introdus inele de lemn (de la o perdea veche), iar la final am introdus altă bilă de lemn, pe care am lipit-o tot cu aracet. Am hidratat cu ulei de măsline.


Bățul meu a fost mai gros decât gaura bile, așa că l-am ascuțit folosind un cuțit. Încă un lucru legat de băț: găsiți să cumpărați așa ceva ori în Dedeman (eu am luat de la raionul de șipci de lemn 14 lei - 2m de șipcă), ori în magazinele de hobby Daco.

4. Zornăitoare de lemn cu clopoței

Pentru zornăitoarea cu clopoței am folosit un băț de lemn, asemănător celui folosit la zornăitoarea cu inele - deși inițial am vrut să folosesc bucata de lemn de mai jos, clopoței (păstrați de la alte proiecte) și șuruburi cu inel, de agățat (poză mai jos).

Șuruburi cu inel mi-a găsit soțul săptămâna asta în Lidl, un set uriaș cu tot cu cutie la numai 14 lei.


Cum am lucrat?


Am tăiat bățul de lemn cu aparatul de traforaj la dimensiunea de 12 cm, am băgat pe inelul șurubului un clopoțel, am înșurubat inelul cu mâna, până când a intrat bine, apoi m-am folosit de șurubelniță pentru a-l răsuci. Tot așa am procedat și pentru al doilea clopoțel. La final am dat pe lemn cu ulei de măsline.


5. Pasărea de lemn

Am luat-o de pe Opitec Hobby Fix gata realizată, există și alte modele: elefant, stea etc.

Aici este o poză cu jucării pentru bebeluși, o parte numai din cele pe care mă pregătesc să i le confecționez. Săptămâna următoare o să încep altele și voi posta și modul de realizare al lor.

bottom of page