top of page

Zoologia pentru copii. Introducere în cele trei domenii/The three Domains



Lecțiile Montessori de Zoologie


1. ANIMAL CARE SCHEDULE



Am început serios să lucrăm după manualul de Zoologie Montessori, elementary 1 (ciclul inferior al claselor primare) și prima-prima lecție era despre cum avem grijă de animale. Noi nu am intrat în detalii, pentru că de câțiva ani copiii au iepurași și pisică și știu cum să se poarte cu ele.


Activitatea pe care am mers în completare a fost crearea, afișarea și completarea tabelului de îngrijire a animalelor; a creat unul după modelul celui din manual adăugând în plus și zilele de weekend. Ideea este ca ei să aibă imaginea vizuală a cât, cum și când și-au îngrijit ultima oară animăluțele lor.


2. LIVING - NON-LIVING SAU ÎNSUFLEȚIT - NEÎNSUFLEȚIT


A doua lecție a fost pentru noi tot de actualizare:


Living-Non-living SAU Însuflețit - Neînsuflețit.


Copiii au recapitulat noțiunile astea; ce am adăugat nou a fost prezentarea celor 7 caracteristici pentru living/însuflețite: respirație, hrănire, excreție, mișcare, reproducere, creștere și sense (simțuri, felul în care răspunde la stimuli din exterior).


Am inițiat 2 jocuri și o activitate de colorarea, așa cum apar ele în manual, ca prezentări sau extensii ale lecțiilor.



1. Joc 1: Identificare living-non-living prin casă si/sau curte


Eu spuneam living sau nonliving si ei trebuiau să alerge să identifice prin casă ce e însuflețit și ce nu.


2. Joc 2: Identificare living-nonliving folosind cartonașe cu imagini.



Pentru Ecaterina era foarte ușoară activitatea, așa că ei i-am complicat-o și pentru fiecare imagine am cerut denumirea în limba engleză. Pe Iusti l-am lăsat să facă singur sortarea.



3. Ilustrare însuflețit - neînsuflețit


Le-am făcut câte un tabel (living-non-living) și i-am rugat pe fiecare să deseneze și să coloreze organisme însuflețite și obiecte neînsuflețite. Ecaterina i-a desenat lui Iustin un cățel ca să-și repare greșeala de a-i fi mâzgălit pe foaie, după ce s-au certat.


3. CELE TREI DOMENII / THE THREE DOMAINS


A treia lecție era despre Cele trei domenii (The three domains): Archaea, Bacteria, Eukarya. Mi s-au părut grele ca informație pentru vârsta lor (Iusti făcea și el parte din auditoriu), dar am mers pe mâna manualului ca unul în care am încredere că este bine adaptat vârstelor copilului (6-9 ani).


Am realizat prezentarea celor trei domenii urmărind modelul din manual și, surpriză, Ecaterina a pus întrebări, și-a clarificat ceea ce eu nu am explicat clar și a înțeles ce și cum.


Materiale pentru lectia asta iar nu am găsit, nici măcar de descărcat, așa că am stat toată dimineața și mi le-am făcut. Le-am folosit inițial la prezentarea informațiilor, apoi le-am oferit și lor varianta de completat pentru copii, adică blank chart (tabelul gol), imaginile și definitiile.


Planșa de sus este cea de control, folosită și la prezentare, dar și cu rol de autoverificare atunci când lucrează. Planșa cu tabelul alb este cea de lucru.unde copilul citește și așează informațiile, potrivindu-le.


Dacă le doriți, le puteți descărca de aici, respectând drepturile de copyright.




bottom of page