top of page

Studiul continentelor. Europa (1) - materialele de pe rafturi


Săptămâna aceasta, mai exact de joi încoace și săptămâna viitoare inclusiv, rafturile noastre vor conține materiale despre studiul continentelor, mai exact al Europei și materiale pentru studiul land and water forms.


Conținutul rafturilor noastre:


1. Cartea Hărți, editura Humanitas, o găsiți și aici. O bijuterie de carte, de mare folos în studiul geografiei, dar și din punct de vedere cultural. Așteptați zilele cu reducere să o achiziționați sau voucherele.


Sub ea, am așezat altă carte: Atlasul lumii. Carte de colorat, pe care o găsiți aici (noi o avem în engleză). Este o carte cu un format foarte mare, cu ilustratii ale continentelor și elementele lor specifice.


2. Puzzle lemn - Harta Europei. Noi am cumpărat-o de pe librărie.net, o găsiți și pe olx. Ce nu e tocmai ideal la ea, este faptul că nu toate țările sunt piese de lemn, unele sunt doar pictate (Rusia, Belarus și insulele mici de jos).


3. Setul de imagini din Europa


Al nostru nu mai știu de unde este, dar am găsit altul pentru voi aici. Vi le puteți face și singuri în Word, adăugând între 6 și 8 imagini din diferite țări europene.


4. Plicul Europa, ce conține materiale despre Europa (animale, țări europene)

Sunt multe modalități de a face cutia sau plicul continentului, eu am ales un carton roșu mare, pe care l-am perforat pe margini, l-am legat cu panglică roșie și l-am decupat puțin în față.

5. Cartonașe de nomenclatură continentele lumii, Lecții de Geografie, ed. Gama

6. Cărți despre Europa (obiective turistice, atlase, costume tradiționale)

- Pop-up Berlin - aici

- Magnificent Milan (carte pop-up cu obiectivele turistice din Milano). O bijuterie de carte!!

- Treasures of Venice (carte pop-up cu obiectivele turistice din Veneția) - face parte din aceeași serie, ca cea de mai sus;

- Wonders of Florence (carte pop-up cu obiectivele din Florența) - aceeași serie.

Mai există una în serie despre Roma, pe care nu o avem, dar o voi lua curând.

7. Harta cu continentele lumii, din fetru (le-am realizat acasă)


8. Animale din Europa


- figurine animale de la Safari LTD.


9. Cartonașe imagini cu insule și lacuri - descărcate de la The helpful garden

10. Land and water forms - realizate din lut, pentru model. Se folosesc adăugând apă în recipiente, pentru ca cel mic să înțeleagă ușor noțiunile

11. Cartonașe în 3 părți cu landforms și water forms - descărcate gratis de la The helpful garden. Eu le-am editat și am pus denumirile în limba română.

12. Plăcuțe abrazive/senzoriale Land and water forms - le-am realizat acasă din placaj de lemn și glaspapier. Suprafața rugoasă le reamintește copiilor de globul senzorial apă-pământ, unde apa este albastră și pământul este aspru la atingere.

13. Puzzle-uri 3D cu clădiri din Europa:

- Coloseumul din Roma

- Pantenonul din Roma

- Panteonul din Atena

- London Brigde

- Castelul Neuschweinstein

- Big Ben

- insula Santorini

Ale noastre sunt luate de-a lungul timpului din locuri diverse: elefant.ro, Lidl, revista Terra Magazin etc. Nimic scump, maxim 25 lei pretul unuia, minim 15 lei. Aici aveți o sursă.

Alte idei cu resurse pentru lecțiile pe Europa găsiți aici:

1. Every star is different - aici

2. Pinay homeschooler - aici


bottom of page