top of page

Numărarea de la 1 la 1000 după modelul Montessori

Numărarea de la 1 la 1000



Am hotărât că era timpul să lucrez cu E. numărarea până la 100 și să îi prezint și "lanțul" 1000, așa că am folosit câteva materiale:


1. Montessori coloured bead bars (cele din cutia de mai sus)

2. Montessori Golden beads (bars-urile cu bile aurii de câte zece, făcute de mine)

3. Montessori Mathematics Material - Hundred, Thousand Beads Set (seturile 100 si cubul 1000)


O să încerc să ofer detalii privitoare la ce anume se folosesc fiecare.


1. Montessori coloured bead bars au următoarele obiective:


- reinforce the quantities 1–9 / consolidează cantitățile de la 1-9;

- prepare for additions using the bead bars / pregătește pentru adunare;

- prepare for the concept of counting / pregătește pentru numărare;

- ajută la formarea numerelor de 11 la 19.


Dacă nu cunoașteți modul în care se folosesc Montessori coloured bead bars, aici vă las un video de prezentare:




Montessori Coloured Bead Bars (adică ce vedeți în cutia de mai sus) le găsiți de cumpărat aici. Sau vi le puteți face singuri.


2. Montessori Golden Beads (aici este o prezentare)


Scopul lor este:

- to garner a sense of quantities represented in the decimal system

- să observe cum unitățile devin zeci, iar zecile sute;

- să exerseze număratul din 10 în 10.



3. Montessori Mathematics Material - Hundred, Thousand Beads Set


Pătratele ce reprezintă sutele și cubul de 1000 le-am cumpărat la set, voi puteți lua setul complet de aici.


Zecile (adică barele aurii de câte 10 mărgele) le-am făcut eu cu mărgele aurii luate dintr-un magazin cu materiale textile si altele asemenea. Un sirag de 100 de mărgele costă 4,5 lei.


Aici este un video de prezentare în care vă arată cum le puteți face singuri acasă:




Pătratele ce reprezintă sutele și cubul de 1000 le-am cumpărat la set, voi le puteți lua de aici.



Bun, am terminat cu prezentarea materialelor, vă scriu și cum am lucrat noi numărarea de la 1 la 1000, cum i-am prezentat E. formarea zecilor, sutelor și miilor.


I-am reamintit faptul că mărgele aurii de pe câte un sirag înseamnă 10, după care am rugat-o să numere, folosind siragul auriu, până la 100, punându-le una sub alta. Au fost 10 siraguri de câte zece așezate sub formă de pătrat. Am suprapus pătratul auriu (care e realizat sub forma unei singure bucăți, nu se desface) peste siragurile aranjate de ea. Prin suprapunere am vrut să îi arăt că un pătrat de bile aurii înseamnă o sută.






Am învățat-o să numere din 100 în 100 până la 1000. Pentru a înțelege ce e cu numărul asta, am rugat-o să numere din 100 în 100 suprapunând pătratele aurii. I-a ieșit un cub auriu; am așezat cubul de 1000 de mărgele lângă cel realizat de ea si a putut vedea că 10 pătrate de câte 100 de bile înseamnă 1000.



Întâi i-am arătat Ecaterinei cum așez săgețile cu numere, având grijă să le număr pe măsură ce le așez. La final prezentării le-am pus la loc.

Am invitat-o să facă același lucru, având grijă să numere.



Le-a așezat sub formă lineară de la 1 la 1000, apoi a așezat săgețile cu numere.





După ce am finalizat, am inițial un joc: să îmi caute care bilă indică numărul 25. A căutat bile cu numărul 20 si apoi i-am arătat cum să numere în conținuare 5 bilute, până la bila cu numărul 25. Am continuat jocul si l-am făcut din ce în ce mai dificil cerând să-mi arate bila cu numărul: 37, 68, 99, 101, 112, 487, 880, 889, 999.





Nu a fost interesată tot timpul pe parcursul prezentării, dar i-au sclipit ochii atunci când a înțeles unele lucruri, cum a fost suprapunerea celor 10 bare a câte 10 peste pătratul unei sute pentru a observa faptul că sunt identice, la fel și pentru mie; și identificarea bilelor care indicau numere mai complexe.

bottom of page