top of page

Tutorial Montessori Blue Constructive Triangles

Atât la nivelul de vârstă 3-6 ani, cât și la 6-9 ani la domeniul Geometrie (în pedagogia Montessori), apar pe rafturi triunghiurile colorate, datorită cărora copiii învață despre geometria plană și cu care creează modele combinându-le în multiple feluri.


Pentru că achiziționa celor 5 cutii m-ar fi costat 475 lei (în România) și £45.42 + £35.00 delivery (de pe Amazon.co.uk), m-am hotărât să încep să mi le fac singură. Sunt 5 cutii cu triunghiuri colorate (vedeți mai jos fotografia), eu însă am început cu cele albastre.




Încercasem și le realizasem din hârtie laminată (adică le-am laminat după imprimare și decupare), dar au ieșit vălurite, nu stăteau fix și atunci m-am hotărât să le fac din lemn. Am căutat prin debara și pe la șopron placaj de lemn; cumpărasem acum 3 ani mai multe plăci din Hornbach pentru alte proiecte și îmi rămăseseră ceva bucăți. Am găsit o bucată de placaj incompletă, pentru că tăiasem din ea pentru un alt proiect, am măsurat dimensiunile triunghiurilor albastre și le-am trasat pe placaj.


Eu aveam câteva fișe printate cu aceste modele și dimensiunile lor, așa că le-am folosit pentru măsurătoare. Am avut nevoie de 12 triunghiuri identice cu lungimea de 15 cm, lățimea de 9 cm. Voi puteți lua de aici modelele pentru ale voastre.


Le-am tăiat cu aparatul de traforaj (oricât m-aș strădui nu reușesc să tai ca un profesionist, ca urmare, liniile sunt puțin strâmbe, deși în fotografie nu se vede).

Le-am șlefuit cu foaie de șmirghel cu granulație mică, după care am aplicat 3 straturi de vopsea și pe față și pe dos. Voiam inițial să le pictez de mână cu acrilice, dar încep să fiu contratimp în tot ce fac și am preferat să fac partea cu vopsitul folosind un spray cu vopsea acrilică albastră pentru lemn. Pot spune că partea cu vopsitul a durat maxim 10-12 minute (fără pauzele de uscare dintre ele) și e bine că în scurt timp copiii le-au putut folosi.

Mai exact, le-am scos afară în curte și în timp ce eram un dute-vino de la șopron în casă cu lemnele pentru foc, le aplicam câte un strat; așa încât după maxim 1 ora erau gata de folosire și copiii s-au jucat cu ele.

Pentru lucrul cu ele, eu am procedat așa: le-am arătat cartonașele cu modele de aranjare, pe care le puteți descărca de aici, dar le-am și oferit libertatea de a crea singuri ce le vine în minte. Pot spune că am observat că E. era foarte creativă: făcea copaci (vezi foto sus), zmeu cu coadă, fluturi, o barcă pe valuri și alte modele.

Cât despre cost...

- tubul de spray a costat 15 lei

- bucata de placaj am estimat-o la 4 lei (deși ar fi costat și mai puțin pentru că nu era întreagă. Setul cumpărat de mine din Hornbach avea 5 plăci si costase 20 lei acum 3 ani, dacă bine țin minte).

Ceea ce ar însemna ca toate triunghiurile din cele 5 seturi vor ajunge dacă nu la 100 lei, atunci tot la un preț sub prețul celor magazinele din România și UK.

Sper ca în curând să pot realiza și celelalte 4 seturi colorate.

bottom of page