top of page

Flori de primavara. Activitati de pictura


Articolul acesta este din aprilie 2018.


Deși am pregătit până la urmă și cu mare întârziere planul pentru lecțiile despre florile de primăvară, cu toate astea boala și programul încărcat, oarecum dezorganizat din ultima vreme, nu ne-a dat voie să le punem pe toate în aplicare.

Ceva, ceva tot am reușit să facem, sporadic și mai mult ad-hoc. E bine că a ieșit și atât, deși multe idei mai aveam. Și multe cărți.



Studiul florilor de primăvară a început evident cu bucuria de a vedea grădina înflorind: ghiocei, zambile, narcise, prunul, lalelele, liliacul, cu bucuria de a le culege și înfrumuseța casa (asta face Ecaterina), cu disecția florilor (ha ha) și cu enciclopediile. Dar despre lecțiile acelea o să fac o altă postare.


Ce am făcut noi mai exact a fost să experimentăm diferite tehnici de pictură. M-am gândit să mai schimbăm pensulele cu furculițe, bețișoare și alte obiecte neconvenționale și să vedem ce iese. Și pentru că era cald și pentru că lalelele erau înflorite, curtea era cel mai potrivit loc să picteze și să aibă și modele după care să picteze.



1. Lalele imprimate cu furculița



Ce am folosit:


- furculițe

- tempera și acrilice roșu, verde, galben

- pensule

- carton pentru pictură


Le-am spus copiilor că vom picta lalele, am ales culorile galben și roșu, eu am înmuiat o furculiță în vopsea și i-am arătat lui Iustin (2 ani 6 luni) cum să imprime pe carton. Restul l-au făcut singuri, cum au dorit. Cu pensula au făcut tulpinile și frunzele lalelelor.




Cu aceeași tehnică, am încercat să stampilăm și o păpădie. Îmi place ce a ieșit mai ales că au lucrat singuri după ce le-am arătat.

Pentru această tehnică de pictură ne-am inspirat de la Fun little.



Liliacul e în floare și răspândește o mireasmă minunată; mă bucur că vecinii au copăcei ce își întind crengile până în curtea noastră. Mă gândeam să încercăm să pictăm și liliacul și în sensul asta mi-a venit o idee de colaj, dar implica popcorn, iar asta ne lipsea de acasă. În final am căutat pe pinterest și am rămas foarte dezamăgită de faptul că am găsit O SINGURĂ activitate, pe care de altfel am și pus-o în practică.



2. Crenguță de liliac imprimată cu bețișoare ORL



Ce am folosit:


- bețișoare ORL

- tempera violet

- tempera mov

- tempera albă

- tempera verde

- pensulă

- carton pentru pictură

Inițial am trasat cu pensula și cu tempera verde crenguța, apoi am făcut frunza. I-am sugerat și Ecaterinei să privească florile din copac și să încerce să picteze ce vede, la care ea a replicat:

- Mama, dar crenguța nu e verde, e maro!

Acesta e filmuletul de unde ne-am inspirat:

3. Păpădii imprimate cu bețișoare ORL

Ce am folosit:

- carton negru

- tempera albă

- tempera verde

- bețișoare ORL

4. Zambile imprimate cu dopuri de plută/dopuri de plastic

bottom of page