top of page

Pictori romani - Nicolae Grigorescu pentru copii (2)


Prima parte a lectiilor despre Grigorescu o puteti citi AICI.

Planificarea de mai jos se poate descărca de AICI.

In prima postare am descris activitatile făcute de luni pana miercuri, în postarea de acum le voi scrie pe zilele urmatoare.

Joi

1. Expoziție cu tablouri cu costume populare

Am privit tablouri ale țăranilor români si am discutat despre costumele populare românești, despre motivele și însemne populare. Tablourile sunt luate de pe internet și imprimate pe hârtie A4 (câte două pe o foaie).

2. Exerciții grafice/prescriere cu însemne populare

Am vrut să le arăt copiilor diferitele semne cusute pe costumele populare și derivatele lor.

Imaginile de mai jos le-am transformat în planșe cu semne grafice, le-am laminat și, folosind o cariocă semipermanentă / marker pentru tabla albă, copii au trasat modelele. Sursa acestora este Semne Cusute.


3. Coasem ie tradițională

Am trasat forma unei ii pe hârtie gumată albă / galbenă, am trasat însemnele de mai sus, apoi am cusut cu acul de plastic modelele, atât eu, cât și Ecaterina. Am exersat cusutul într-un mod sigur și care nu îi supune pe copii riscului de a se înțepa. Ace de plastic de cusut se pot găsi la set AICI si AICI. La primul link sunt 100 de ace in pungă, al al doilea 50 buc, dar Omfal are transport 30 lei, așa că vedeți voi ce alegeți. Poate vă grupați cu rude, prieteni, colegi.




4. Țesem cu fâșii de hârtie gumată și carton


Mergând pe ideea coaserii și țesutului, am hotărât să mai exersez cu copiii țeserea cu fâșii de hârtie. Știam un model clasic, ușor de țesut, pe care l-am folosit cu Iustin, iar cu Ecaterina am folosit unele puțin mai complicate. Tot cu Iustin am preferat să folosesc hârti gumată pentru că riscul de a se rupe era mai mic decât cu hârtia obișnuită.


(cartea folosită ce propune modele de țesături este 365 de lucruri de creat și confecționat)



Tot în carte am citit despre creațiile ce se pot face cu aceste țesături: inimioare, flori. Așa că am întors țesătura pe dos, am lipit-o cu bandă lată de scotch și Ecaterina a venit cu ideea de a trasa forma unor haine populare. După ce le-a decupat, m-a rugat să-i fac și o păpusă de hârtie pentru a o îmbrăca și câteva zile s-a tot jucat cu ea.

5. Țesem cu setul de țesut

Apoi am trecut pe ceva mai avansat cu Ecaterina, Setul de țesut. Noi îl folosim de un an și Ecaterina a învățat cum să țeasă frumos și ușor. Noi l-am luat din Kaufland cu 30 lei, parcă.





Vineri



1. Colaj Flori de nalbă


Pentru ziua de vineri am păstrat o activitate artistică, mai exact un colaj: Flori de nalbă după tabloul lui Grigorescu Flori de nalbă.

În speranța că voi reuși să fac activitatea mai plăcută lucrând împreună la măsuță, am pregătit două foi de carton verde A5 și hârtie de calc și hârtie albă transparentă (din aceea ce se pune între paginile unui album vechi cu fotografii).

Am trasat forma crenguței, pentru a avea repere și am mototolit hârtia albă, după care am lipit-o pe cartonul verde. E o activitate ce necesită răbdare și migală, calități pe care le doresc dezvoltate și la Ecaterina. Necazul face că ideea mea de a lucra împreună a fost prost inspirată, ea comparând mereu lucrarea mea cu a ei.






Hârtia de calc e mai tare și complet nepotrivită pentru a fi mototolită, fapt care a supărat-o și mai tare. În final a renunțat la lucrarea ei, iar eu i-am dat-o pe a mea să o continue, în speranța de a termina totuși ceva și de a fi mulțumită de rezultat.


Cred că uneori pur și simplu lucrurile nu merg și trebuie să mă obișnuiesc cu asta.






Data viitoare vă aștept aici pe blog cu un material gratuit pe tema Artiști români.


bottom of page