top of page

Activitati de toamna pentru copii. Frunze, fructe, legume (2)



Activitățile prezentate aici sunt făcute în toamna anului 2018, deci când ea avea 4 ani și 9-10 luni, din păcate am lăsat câteva articole sunt formă de draft și nu am mai revenit asupra lor.

Tot la tema de toamna am realizat activitati cu copaci si frunze colorate:



A) LITERE


  • Înainte de a începe activități legate de frunze, am dorit să îi arăt Ecaterinei ordinea literelor în alfabet; nu îi arătasem asta niciodată și până atunci nici nu era nevoie, dar acum că le știe pe majoritatea și pentru că jocul nostru cu frunze presupunea o cunoștiintă a ordinii lor, ne-am pregătit corespunzător.

Am luat setul de cartonașe Literele alfabetului de la editura Gama și ne-am pus pe treabă.


Pachetul „Literele alfabetului” conține 29 de flashcarduri cu litere care au, pe verso, imaginea unui element a cărui denumire începe cu sunetul corespunzător literei. Ele pot fi folosite pentru învățarea alfabetului, pentru recunoașterea literelor mici de tipar (figurate și ele alături de majuscule) sau chiar pentru deprinderea citirii, după ce copilul s-a familiarizat cu literele și se află în etapa în care dorește să le lege în cuvinte.


(descrierea pachetului conform editurii)


După cum scrie mai sus, fiecare flashcard are imaginea unui element a cărui denumire începe cu o anumită literă, ce apare pe verso. Noi am lucrat în felul următor: am luat cartonasul cu litera A cu litera spre mine si cu imaginea spre ea si am rugat-o să identifice litera/sunetul cu care incepe denumirea animalului/obiectului. Fiecare cartonaș era apoi așezat pe covor în ordine, pentru ca ea sa poate vedea ordinea literelor din alfabet.

Ecaterina a dorit sa le așeze, doar ca la doilea șir nu l-a luat din partea stângă, ci din dreapta, cumva în continuare ultimei litere.




  • După ce am sfârșit activitatea de mai sus, am continuat jocul literelor folosind cartonașe cu litere și frunze după modelul propus de Lavinia de la In my world. Există fișe cu câte 3 frunze ce au litere pe ele, cea din mijloc lipseste, iar copiii vor decupa si lipi litera lipsa din fișa gratuita pe care Lavinia a creat-o. Urmarind sirul de litere creat de noi pe covor, Ecaterina a decupat, pe rând, fruzele cu litere, apoi le-a lipit în căsuța goala a fiecarui cartonas.


(sursa fotografie In my world)




B) MATEMATICA


1. Adunari si scaderi


Fisa este descarcata de la Fun learning for kids. Am laminat-o si am folosit imagini cu mere si numere, carioca semipermanenta pentru a face calcule simple.





2) Siruri logice

Au facut amandoi folosind legume din hartie gumata de la Daco.

3) Scrierea numerelor pe mere laminate

4) Asezarea numarului corespunzator de frunze in copac

5) Asezarea numarului corespunzator de legume in remorca.


bottom of page