top of page

Sfânta Ecaterina - activitati pentru copii



Duminică am sărbătorit atât ziua Sfintei Ecaterina din Alexandria (sfânta ocrotitoare a fetiței mele, Ecaterina), dar și ziua de naștere a fetiței (nașterea a fost pe 22 noiembrie, dar am sărbătorit-o atunci cu bunicii.


Mi-am propus încă de acum 2 ani să realizez activități educative care să-i familiarizeze pe copii cu viața lui Iisus, a Maicii Domnului și a sfinților. Și cum Sfânta Ecaterina ne e tare dragă nouă, nu putea lipsi o activitate legată de ea.



Din păcate, nu aveam o carte pentru copii din care să le citesc copiilor, așa că le-am citit viața Sfintei Ecaterina de aici, însă am adaptat-o mult.


Am aflat pe câteva detalii:


- Ecaterina era fiica de 18 ani a împăratului Consta din Alexandria, Egipt, care a trăit în sec. al-IV-lea;

- ea era foarte frumoasă, înțeleaptă, bogată și de neam bun, prin urmare avea mulți pețitori, cu toate acestea nu dorea să se căsătorească cu nimeni și le-a propus celor care o doreau căsătorită să-i găsească un mire pe potriva ei, având darurile pe care le avea ea;

- după vizita făcută sihastrului, Ecaterina îi visează pe Maica Domnului și pe Iisus; după care se botează;

- după botez, Iisus i se arată în vedenie și îi dăruiește inel de logodnă pentru a o face mireasă lui, acel inel rămâne pe deget chiar și după trezirea din vedenie;

- Ecaterina moare trasă pe roată după ce mărturisește că este creștină și după ceînvinge în dezbatere publică 50 de filosofi.


Referitor la acel inel, la mănăstirea Sfintei Ecaterina din Muntele Sinai, fiecare vizitator primește câte un inel. Noi am primit unul de la prietena noastră Diana, după ce s-a întors din Sinai.




După ce am citit despre viața ei și am discutat diferite aspecte cu privire la curajul ei, înțelepciunea ei, puterea caracterului ei, ne-am gândit la câteva activități:


- să realizăm din carton inelul Sfintei Ecaterina

- să realizăm din carton coroana Sfintei Ecaterina

- să construim roata pe care a fost martirizată






O carte despre viața Sfintei Ecaterina se găsește totuși în limba greacă și limba engleză la editura Potamitis; se poate vedea AICI. Și cred că este singura, am căutat mult o asemenea carte, dar nu an găsit nimic.






Înainte de a începe activitățile artistice/de lucru manual/craft am dorit să introduc și puțină geografie în tematică, așa că am căutat pe hartă continentul, țara și orașul Sfintei Ecaterina (Africa, Egipt, Alexandria). I-am cerut să îmi numească continentul ilustrat în carte, după care i-am arătat și numit țara despre care urma să vorbim; i-am spus că orașul Alexandria, cel în care a locuit Sfânta Ecaterina, este localizat în Egipt.


Am discutat despre locuitorii Egiptului, am văzut hainele lor, casele lor și traiul de zi cu zi, citind din cartea Copiii lumii, apărută la editura Aramis.


Tot la capitolul vestimentație, am găsit o carte cu costume din Imperiul Bizantin, care s-a potrivit la temă: Paper Dolls Byzantine Costumes, apărută la editura Dover. Ne-am bucurat să putem modele de haine, pe care, poate, și Sfânta Ecaterina le-a purtat.


Pozele din interiorul cărții sunt mai jos; le puteți lista și decupa apoi. Eu le-am găsit pe Pinterest.







Am dorit ca Ecaterina să rețină câteva elemente din viața Sfintei Ecaterina: inelul, coroana și roata.



Ce am folosit pentru activitățile de craft:


1) Inel de logodnă dat de Hristos


- carton

- foarfece

- lipici

- hârtie gumată cu sclipici

- peforator în formă de floare

- paiete


Am tăiat o fâșie îngustă de carton, pe care am lipit-o la capete, una peste alta; se poate și capsa. Deasupra am lipit o floare și peste floare paiete. Foarte simplu.



2) Coroană de fiică de împărat


- carton ( al nostru a fost la set de 10 bucăți parcă, luat din Jumbo)

- foarfece

- creion (pentru desenat forma coroanei)

- creioane colorate/carioci

- paiete

- lipici



Am desenat forma coroanei pe carton urmărind modelul coroanei pe care Ecaterina o primise de ziua ei, iar ea a decupat-o și decorat-o.






Dacă sunteți interesați de confecționarea unei coroane mai jos am adăugat și alte idei:



(coroană din farfurie de carton)

(varianta printabilă se găsește la Picklebums.com)


3) Roata pe care a fost martirizată


(nu am realizat-o încă, dar am găsit și gândit ceva idei pe care sper să le pun în practică)



- realizare roată din farfurie de carton și bețe hobby (nu am fotografie, e doar ideea mea nepusă în actiune)


- înșiruire paste-roată pe ață/ șnur / șiret




- sensory bin cu paste-roți și literele ce compun numele Sfintei Ecaterina; copiii primesc o foaie cu numele ei și caută prin sensory bin literele magnetice/lemn







Alte materiale printabile:


- icoană de colorat cu Sfânta Ecaterina din Alexandria




Alte surse web:


- activități cu și despre roți la Inventors of Tomorrow

- activități cu roți la Momgineer.blogspot.com



Resurse audio:


- CD audio - acatistul Sfintei Ecaterina






bottom of page