top of page

Intrarea in templu a Maicii Domnului - activitati pentru copii


Scriu cu întârziere, dar postarea va fi bună de folosită la anul sau acum daca vreti să îi familarizați pe copii cu episodul acesta din viața Maicii Domnului, fără să țineți neapărat cont dacă e praznicul acesta sau nu.


Înainte de a începe lectura ce conține acest episod din viața Maicii Domnului, am reluat informațiile cu privire la nașterea Maicii, a părinților ei, informații cu care copiii au fost familiarizați la lecția făcută în ziua Nașterea Maicii Domnului (9 septembrie).


Am citit din cartea Maica Milostivirii. Viața Maicii Domnului de Brândușa Vrânceanu, editura Nepsis acel episod al intrării în templu.




În această carte e povestită viața Maicii Domnului, împletită cu povestea înduioșătoare a vieții Noricăi și Radei, două fetițe orfane care au crescut împreună la orfelinatul "Maica Milostivirii", de la "mănăstirea de peste munți". Cartea include CD mp3.

"Ideea orfelinatului "Maica Milostivirii", de la "manastirea de peste munti" este inspirată de realitatea din perioada interbelică, de la Mănăstirea Bistrița, Vâlcea. Aici a functionat, în acea perioadă, orfelinatul "Acoperământul Maici Domnului", cel mai mare și mai bine organizat orfelinat de fete din țară, sub îndrumarea plină de jertfelnică și înțeleapta dragoste a Maicilor Olga și Teodosia Gologan (Mama Olga si Mama Sia). Să le odihnească Dumnezeu în Lumina Sa!" - Autoarea


Aici puteti asculta CD-ul (video-ul de pe youtube are in plus un cântec la început, peste care se poate sări dacă nu vă interesează).


Cum scriam mai sus, ne-am concentrat doar pe acest episod din carte, dupa care am vorbit despre câteva aspecte ce consideram că îi ajută pe copii să înțeleagă mai bine sensul povestii:


1) am discutat despre momentul neputința de a avea copii a cuplului Ana și Ioachim, cât și despre vârsta înaintată a lor


2) despre importanța rugăciunii în dobândirea pruncăi


3) despre promisiunea pe care ei au făcut-o lui Dumnezeu de a-i închina copilul


De la această promisiune am continuat cu explicarea motivului pentru care ei o aduceau acum la templu.


În carte este pomenit faptul că părinții Mariei au pregătit copile fecioare din Nazaret cu făclii în mâini să meargă înaintea Mariei, ca să nu plângă privind în urmă după părinții ei, ea având numai 3 ani.


Noi ne-am legat de exact acest detaliu, al făcliilor și mi-a venit ideea de a face o activitate artistică/craft.


Ce am folosit:


- sul de carton de la hârtia igienică

- pensulă

- vopsea galbenă (noi am folosit acrilică)

- foarfece

- lipici

- hârtie de mătase galbenă și portocalie


Întâi am vopsit sulurile cu galben (doar erau făclii de ceară :)), apoi am decupat din hârtia de mătase forme de lumină pe care le-am lipit în interiorul sulului.



Alte resurse utile:


- icoană de colorat Intrarea în Biserică a Maicii Domnului

- carte The Entrance of the Theotokos into the Temple, apărută la editura Ancient Faith, USA


- CD - Acatistul Intrarii Maicii Domnului în Biserică


- fișe de prescriere Intrarea în biserică cu Fecioara Maria și preotul Zaharia create de mine. Vă recomand să le laminați și să le folosiți cu cariocă semipermanentă



- fișă printabilă pentru:.


1) trasat forma bisericii, se poate lamina și trasa cu carioca semipermanentă

2) decupare și asamblare biserică 3D





bottom of page