top of page

Copaci, frunze, ghinde - activitati de toamna pentru copii intre 2-6 ani

Saptamanile astea am tot adunat materiale si am tot pregatit idei de activitati, am facut planificari, dar de realizat acasa nu am mai reusit, pana azi.

Ideile de activitati sunt de toate felurile: matematice (numarat si adunare), cu litere si cuvinte, de botanica, motricitate fina si de colorat si sper sa va inspire sa realizati si voi acasa cu mititeii vostri.



1. Botanica

Invatam despre componentele copacului, tipuri de frunze, tipuri de copaci si fructele lor folosind:


  • puzzle-ul de lemn realizat acasa de mine

  • fila despre componentele copacului xeroxata din cartea Natura si Botanica. Activitatile mele Montessori, editura Gama

  • cartonasele cu componentele copacului de la montessori acasa

  • file xeroxate despre formele frunzelor simple si compuse din cartea Natura si Botanica. Activitatile mele Montessori, editura Gama

  • fila xeroxata despre fructele copacilor din cartea Natura si Botanica. Activitatile mele Montessori, editura Gama

  • copacei de lemn (salcam, pin, brad, mesteacan, fag, plop, castan, salcam) realizati acasa de mine si pictati de Iustin si Ecaterina

  • cartea Albumul exploratorului naturii, editura Aramis care este un fel de ierbar unde poti aseza si flori si frunze, ierburi, poze, pene, pungulite cu tipuri de pamant etc. Noi am lipit in el frunzele copacilor care se gasesc la noi in zona.

  • cartea The complete book of flower fairies, de Cicely Mary Barker, ce are plantele (flori, ierburi, copaci, arbusti) si zanele acestora impartite pe anotimpuri si locatii (gradina, pajiste, padure etc)

  • cartea In curand vei adormi si tu de Haddy Njie si Lisa Aisato, aparuta la editura Univers in 2017 - o carte poetica despre succesiunea anotimpurilor ale carei personaje feminine devin anotimpurile insele.

  • cartea Woody, Hazel and little Pip de Elsa Beskow, aparuta la editura Floris Books, UK

  • cartea All year around de Elsa Beskow, aparuta la editura Floris Books, UK - eu pe ambele le-am comandat din UK


2. Matematica

Pentru Iustin care are doar 3 ani am gandit activitati doar de numarare si asociere, pentru Ecaterina activitati de adunare si pentru amandoi o activitate ce presupune masurarea.

La activitatile cu Iustin am folosit:

La activitatile cu Ecaterina am folosit:

  • cartea In curand vei adormi si tu de Haddy Njie si Lisa Aisato, aparuta la editura Univers in 2017 - o carte poetica despre succesiunea anotimpurilor ale carei personaje feminine devin anotimpurile insele

  • cartonase cu frunze de masurat de la Lavinia - In my world

  • cartonase cu adunari pana in 10 de la Lavinia - in my world

  • copacei de lemn confectionati de mine si pictati de copii

  • numere din lemn - achizitionati de pe grupul Activitati Montessori Acasa de la o doamna care comercializa nasturi de lemn

  • cartea Water is water de Miranda Paul - o minunatie de carte ce invata despre circuitul apei in natura. O gasiti si pe elefant.ro

  • cartonase cu frunze in diferite forme geometrice de la Lavinia - In my world

  • clame de rufe

3. Litere



Pentru aceste activitati am folosit:


  • cartea Wild Child de Lynn Plourde si magnific ilustrata de Greg Couch

  • copaceii cu litere si frunzele de la Lavinia - In my world

  • cartonasele cu copaci si frunze pentru asociere tot de la Lavinia

  • clame de rufe

  • veverite si ghinde pentru crearea cuvintelor din 3 litere tot de la Lavinia. Materialul era insa in limba engleza, dar eu l-am modificat pentru Ecaterina, sa poata citi in romaneste

  • cartea Water is water de Miranda Paul - o minunatie de carte ce invata despre circuitul apei in natura. O gasiti si pe elefant.ro

  • cartea Woody, Hazel and little Pip de Elsa Beskow, aparuta la editura Floris Books, UK

4. Motricitate fina

Am folosit:


- o cutie de lemn cu sortatoare de la un joc cu litere de lemn

- penseta/cleste de lemn de gratar

- cutie de bomboane de ciocolata



Le-au placut foarte mult aceste idei amandurora!


5. Colorare

Am folosit:


  • cartea Zanele florilor. Usile fermecate de Cicely Mary Barker, aparuta la editura InfoDar. Eu zic sa va grabiti sa o cumparati, pentru ca in curand nu va mai fi pe piata in limba romana, editura s-a desfiintat.

  • pagini de colorat xeroxate din cartea Natura si Botanica. Activitatile mele Montessori, editura Gama

  • creioane de colorate groase



bottom of page