top of page

Intrarea Domnului în Ierusalim - activitati cu copii

Duminica va fi praznicul Intrării Domnului în Ierusalim și m-am gândit să vă arăt activitățile pe care le-am realizat cu Ecaterina (3 ani și 5 luni) anul trecut la sărbătoarea aceasta.


Materiale didactice folosite:


1. Cina cea de Taină, colecția Viața lui Iisus, editura Girasol

2. Biblia pentru copii de Zoe Kanava, Editura Evanghelismos

4. Biblia. Confecționăm și învățăm de Gillian Chapman, editura Noua Speranță.

5. Evanghelia pentru copii, editura Parohia ortodoxă Sfinții Trei Ierarhi, Iași.

6. Biblia povestită copiilor, Minunile, Patimile, Răstignirea, Învierea și Înălțarea Domnului, CD audio, în lectura părintelui Ștefan de la Schitul Lacul din Muntele Athos, Grecia.












Cina cea de taina de la editura Girasol face parte din colectia Viata lui Iisus, dar are inclus și episodul Intrării Domnului în Ierusalim.

E ilustrată de Simona Sanfilippo, care a ilustrat încă două alte colecții de carte religioasă pentru copii: My First Bible Stories Old Testament și Stories Jesus Told. Părerea mea e ca sunt cărți potrivite copiilor între 2 și 5 ani. Ilustrațiile naive domină paginile cărții, iar textul e redus. Pe alocuri s-a modificat prin traducere înțelesul dogmatic (nu ma refer strict la cartea de fata, ci la jumătate din cartile colectiei Viata lui Iisus). Spre exemplu, în cartea Botezul lui Iisus (din colecția din care face parte și Cina cea de taină) se transmite ideea că Iisus vine la Ioan Botezătorul pentru a fi botezat și curățat de păcate, or ideea asta contravine învățăturii ortodoxe despre Iisus. Eu nu i-am transmis Ecaterinei informația asta, ci am reprodus din minte versetul din Evanghelia ortodoxă (varianta pentru adulți).



Am făcut un craft. Am trasat forma unei frunze pe hârtie verde, apoi i-am dat Ecaterinei să decupeze frunzele. După ce le-a decupat, i-am trasat linii pe marginea frunzelor, iar ea a tăiat pe linii, pentru a face o frunză de palmier.




Ca să poată flutura frunzele de palmier, între timp m-am gândit să atașăm niște "tulpini" frunzelor; am folosit paie de băut si scotch.



AICI am realizat o fișă printabilă cu frunze de palmier pe care le puteți descărca și printa pentru activitate.



Aici a realizat din plastilină o ramură de palmier.




Cartea de mai jos conține povestiri biblice rezumate și activități pe marginea acestora. Am folosit cartea strict pentru activități.





Prima activitate e un fel de labirint, în care copilul trebuie să plimbe degețelul pe hainele rosii cu care este întâmpinat Mântuitorul pentru a-L ajuta să urmeze drumul corect până la poarta cetății Ierusalimului. A doua activitate presupune colorarea pe numere a covorașului așternut pe măgăruș.





Cartea asta e GROZAVĂ! Personal, nu am găsit nicio carte cu idei de activitati practice/lucru manual pe marginea povestirilor biblice. Multe activități sunt pentru copii mai măricei, 5+ ani, dar puteți adapta activitățile și le puteți modifica pentru vârsta copilului.



În timp ce făcea activitătile practice, Ecaterina a ascultat lectura evangheliei Intrării în Ierusalim a Domnului.







Pentru că tot am vorbit despre frunze, m-am gândit să introduc o noua literă, litera f.





Cartonasul face parte din Kitul Montessori de învățare a literelor de tipar de la editura Gama. Suprafața literei este abrazivă, în felul acesta copilul învață nu doar vizual litera, ci mai ales prin atingere.



Am decupat apoi din cartonul unei cutii litera F. M-am gândit să exersăm motricitatea folosind un perforator în formă de frunză. Frunzele urma să le lipească pe litera din carton.




Am trasat apoi litera F pe o foaie și i-am dat Ecaterinei să ștampileze cu litera F în conturul literei mari. Setul de ștampile conține toate litere de tipar și două tușiere. Le-am cumpărat din LIDL; iar acum am văzut că au apărut din nou în magazine la un preț incredibil de mic: 14 lei. Eu zic să vă luați mai multe seturi, poate aveți nepoți, finuți care s-ar putea folosi de ele.


Anul acesta suntem la bunici și nu cred că vom relua activitățile decât luni, când vom începe cu activități pentru Săptămâna Mare, activitități pe care le voi posta și pe blog.


Voi ce pregătiți pentru Învierea Domnului?








bottom of page