top of page

Lecții despre fluturi (2)



Continui postarea cu fluturi pe care am început-o întâi AICI.


1. Știință


a) Asociere figurine cu cartonașe



Am realizat o altă activitate de asociere folosind de data asta tubul cu figurine fluturi de la Safari și puzzle-urile în două bucăți. Nu s-au potrivit toate, deci a fost un exercițiu de atenție și răbdare pentru Ecaterina până le-a găsit pe cele care s-au potrivit.


b) Tipuri de fluturi


Și dacă tot am văzut că fluturii pe care-i avem sunt diferiți, am studiat puțin diversitatea aceasta folosind cartea Green Guide to butterflies of Britain and Europe. Cu siguranță este o carte pentru vârste mari din punctul de vedere al informațiilor, însă pentru a observa diversitate de specii cu siguranță o puteți folosi și de la 2 ani.

Ne-am uitat și în acest ghid despre animale, în care am observat alte specii de fluturi.

În continuare am folosit cartea Activitățile mele Montessori. Animale și insecte de la editura Gama.


Aici sunt de câteva specii de fluturi cu denumiri, scurte informații și autocolante cu jumătăți de fluturi.

Am folosit și cartonașele cu insecte de la Usborne, pe care le-am folosit pentru observare și asociere.

2. Proiecte artistice

a) Pictură cu amprente de mâini

Cartea 365 de lucruri de creat și confecționat are multe proiecte frumoase pentru copii de toate vârstele și am găsit și câteva idei care se potrivesc tematicii fluturilor. În principiu pictură cu palmele și degetele.


b) Omidă din carton și sârmă plușată

Noi am decupat o omidă din carton, pe care Ecaterina a pictat-o cum a dorit, i-a lipit ochi mobili și am atașat piciorușe din sârmă plușată. Inițial am încercat să le lipim, dar nu au ținut, până la urmă, cartonul fiind gros, am introdus prin el sârma plușată.

c) Colaj cu fluturi perforați

d) Mască-fluture pentru copii

e) Pictură cu sare

Am pus culoare pe o parte a foii, am îndoit foaia, am suprapus-o, apoi am presărat sare. Cred că asta era ordinea, sper să nu mă înșel.

f) Decorare cu paiete și sclipici

3. Culori

Fluturi în nuanțe. Asocierea culorilor

Am realizat materialul acesta, nu e cel mai grozav, dar e ceva.

AICI e materialul.

Am citit și ceva poezii cu fluturași, amuzante, care i-a plăcut Ecaterinei.

bottom of page