top of page

Activități de toamnă. Evaluare

În săptămâna de evaluare am avut în vedere toate subtemele studiate: fructe de toamnă, legume de toamnă, flori de toamnă.

1. Sortare are fructe și legume de toamnă în lădițe diferite

2. Copac de toamnă cu frunze și numere

Am citit într-una din săptămâni cartea Atinge copacul fermecat, iar acum le-am pregătit o activitate de asociere cu numere și frunze. Frunzele sunt din spumă/hârtie gumată și se găsesc la set în librării, în jur de 6 lei pungulița. Fișă cu imaginea unui copac puteți copia și imprima de aici.

3. Creare flori din forme geometrice

Din hârtie gumată am decupat forme diverse pe care le-am pus la dispoziția copiilor și i-am rugat să creeze flori. Le-au lipit apoi pe carton.

4. Planșă cu flori și capace cu litere

Am găsit ideea asta nemaipomenită aici, dar am adaptat-o la cunoștiințele copilașilor noștri. Idee e ca micuții să asocieze litere mici cu cele mari. Literele mari sunt scrise pe etichete adezive rotunde și lipite pe capace de plastic (de la sticle de apă). Eu am lipit etichete adezive si pe planșă cu flori, pentru că posterul creat avea toate literele, iar eu am vrut să existe pe fișe doar cele 3 litere pe care micuții noștrii le cunoșteau.

5. Planșe cu litere și mărgele/boabe de porumb/nasturi

Planșele cu litere le-am cumpărat de aici la 12 lei și pot fi folosite și cu plastilină, mărgele de sticlă, nasturi, pompoane, boabe etc, dar daca le laminați se pot folosi și cu carioca lavabilă pentru exersarea scrierii. Una peste alta, sunt foarte folositoare pentru 12 lei.

6. Plantează morcovi în grădină

Am realizat din carton portocaliu morcovi, pe care notat numere, iar din carton verde codițe pentru morcovi. Idee este ca micuții să realizeze un strat cu morcovi și să lipească pe morcovi numărul corespunzător de codițe verzi.

7. Potrivește numărul de semințe mărului

Materialele sunt descărcate de aici, laminate, decupate, iar semințele sunt lipite pe clame de lemn.

8. Colorăm fructele prin picurare cu pipeta

Conturul fructelor l-am făcut pe servețele de masă. Exercițiu a fost bun pentru recunoașterea fructului, a formei, a culorilor, pentru motricitatea fină, exersarea strângerii pipetei și a dozării cantității de culoare care cade pe șablon.

9. Pictură cu paie și perii de spălat farfurii

Am vrut să le oferim copiilor ocazia de a experimenta pictura cu unelte neconvenționale și tare le-a plăcut. Am picurat vopsea cu apă pe carton, apoi le-am dat pai și le-am spus să sufle pentru a împrăștia vopseaua.

Apoi am pus vopsea pe o taviță, le-am dat peria și i-am rugat să facă frunzele copacului de toamnă.

9. Șurubuit (nu e pe temă, dar e folositoare activitatea)

10. Modelare semințe de dovleac pe planșă cu dovleci și numere

11. Sortare cartonașe cu fructe,legume și flori (din Mapa educativă Lumea vie de la editura Gama)

12. Sortare legume și fructe de toamnă (joc de motricitate grosieră)

bottom of page