top of page

Tematica marină (6)


Am ajuns la sfârșitul săptămânilor în care am studiat

Tematica marină, nu pentru că am epuizat ideile de activități, pentru că, spre părerea mea de rău, am făcut numai jumătate din ce mi-am propus; cred însă că am "staționat" destul pe tematică.

Ultimele activități le-am făcut azi și cred că a fost o zi bogată și variată. Am început cu o pictură cu amprente; văzusem ideea asta undeva și mi-am spus că e cât se poate de nimerită pentru Ecaterina, căreia îi place foarte mult să facă amprente. Pentru steaua noastră de mare, de data asta nu am folosit amprentele mâinilor, ci ale picioarelor. Din păcate nu aveam o bucată de carton suficient de mare, așa că amfăcut amprentele pe o bucată de hârtie colorată A4. Ochii și gura i-am desenat cu markerul.

În planificarea săptămânilor cu tematica marină aveam cel puțin 3 activități de pictură pe folie de aluminiu, dar mă bucur că nu am sărit peste idee și am făcut-o azi. Pe o bucată de carton am trasat forma peștelui, folosind un pește din carton pe care îl colorase Ecaterina chiar la început, făcut și acela după șablon. Deci am trasat forma pe carton, apoi am acoperit cu folie de aluminiu pe care am lipit-o ca să stea mai fixă, apoi Ecaterina și-a ales culorile și pensulele cu care a dorit să picteze. La final am luat bețișoare ORL și am făcut amândouă câteva valuri pe corpul peștelui pentru solzi.

Craftul acesta l-am făcut în altă zi, dar acum voi povesti despre cum l-am făcut. Dacă aveți scoici în casă e bine, luați 2-4 scoici și le vopsiți cu culori acrilice, le lăsați la uscat, apoi se lipesc ochi mobili, cu pistolul de lipit lipiți câteva fire de sârmă plușată (eu am încercat cu alt adeziv, dar nu s-au lipit, tot cădeau piciorușele, așa că eu am folosit plastelina pe care am lipit-o cu adeziv, iar în plastelină am introdus sârma plușată), iar la final puteți lipi un magnet la interior pentru ca crabul să fie poată fi prins de frigider/tablă magnetică. Pentru broasca țestoasă poate e un pic mai simplu: colorați cu acrilice, când se usucă lipiți ochi mobili, apoi deseneți pe o bucată de hârtie gumată sau carton gros (am încercat și hârție colorată și e prea slabă) forma corpului unei țestoase (modelul nostru e foarte simplu :D ), pe scoică adăugați adeziv, apoi atașați corpul de scoică și lăsați la uscat. Și la țestoasă puteți lipi un magnet.

Am trecut apoi la numere. Fișa folosită se numește Beach Grid Game, însă eu am adăugat ceva la jocul asta. Am luat câteva numere dintr-un joc de lemn mai vechi de-al Ecaterinei și le-am așezat deasupra/dedesubtul fiecărei găletușe. Numărul de lemn indica numărul de scoici pe care ea trebuia să le așeze. Pentru că aveam prea puține scoici mici și muulte mari, activitatea asta n-a ajuns decât până la 6, pentru că am tot încercat să clădim scoicile una peste alta. Ecaterina s-a plictisit, s-a supărat pentru că eu tot îi explicam cum să clădească.

Apoi și mie și ei ne-a venit ideea să dăm planșa deoparte și să folosim doar numerele și scoicile pe masă. Și trebuie să spun să de data asta a mers muult mai bine.

Am lăsat-o să le așeze cum a dorit, după care am rugat-o să verifice dacă a așezat numărul corect de scoici sub număr; am ajutat-o și eu atunci când se grăbea și număra mai multe scoici decât erau.

Am lucrat în continuare tot cu numere, dar am introdus și modelajul cu plastelina.

În general la astfel de fișe la care i se cere ceva anume, Ecaterina ajunge să se plicitsească repede, revine mereu la modelarea unei prințese.

Din rola de hârtie igienică se poate face și un crab. Am lucrat împreună la crab, eu am decupat și ea a lipit. Am atașst ochi mobili, iar ea a desenat gura. Apoi a luat caracatița și a spus că sunt mire și mireasă!!

Am făcut cam jumătate de kilogram de plastelină de casă și am folosit-o realizând colaj marin.

Iar aici am sortat pe mărimi scoicile.

Sper că v-au plăcut ideile noastre.

Pentru săptămâna următoare pregătesc ceva special. Să vă spun? Hai că vă dau câteva idei ce va urma: Brâncuși, Tonitza, România.

bottom of page