top of page

Tematică marină (5)


Săptămâna asta am început-o introducând cartea SEA OF DREAMS de Dennis Nolan, despre care am scris aici.

Ecaterina le-a dat nume personajelor și a contribuit la spunerea poveștii, care era tot mai frumos îmbogățită pe măsură ce o răsfoiam (Ecaterina a vrut să o spunem de trei ori consecutiv). Cartea a fost și un prilej să discutăm despre vreme, observând schimbările culorilor cerului.

Am găsit un material cu forme geometrice și animale marine, un prilej bun de a relua denumirile formelor. Mai întâi trebuie decupate formele geometrice cu imaginile animalelor marine, după care trebuie lipite pe fișa cu formele pereche.

Fișele de mai jos și altele despre animale marine le puteți descărca aici.

Am trecut apoi la o activitate de motricitate fină și de recunoaștere a literei cu care începe denumirea animalului marin de pe cartonaș. Pentru că inițial cartonașele erau în engleză și nu toate inițialele se potriveau pentru denumirile animalelor marine din limba română, le-am modificat, lipind o bucățică de foaie albă cu litera potrivită înainte de a le lamina.

Activitatea presupune prinderea clamei de lemn pe litera potrivită.

Apoi am exersat scrisul pe o coală laminată folosind denumirile animalelor marine.

Facem un puzzle pe numere.

Încercuim elementul diferit.

Fișele le puteți descărca de aici.

Am trecut la o activitate de asociere. Eu am aranjat primul set pe masă, apoi i-am dat Ecaterinei al doilea set de imagini ca să le asocieze și să le numească. Partea cu denumirea de pe al doilea set am tăiat-o. Eu îi citeam denumirea și eventual traduceam, iar ea punea la cartonașul corespunzător.

Am reușit să facem și un craft: caracatiță din rola de hârtie igienică. Rola am îmbrăcat-o în hârtie colorată, Ecaterina i-a lipit ochii, eu am trasat pe foaia colorată vreo 10 fâșii, pe care ea le tăiat, eu le-am ondulat și ea le-a lipit. La sfârșit i-a desenat o gură cu markerul.

A făcut ceva exerciții de prescriere pe fișe laminate.

Am repetat literele într-o activitate artistică: pictăm cu bețișoare ORL.

Am făcut un colaj cu viața marină: caracatițe din amprentele mâinilor cu alge decupate din hârtie colorată.

Și un craft: crab din scoică. Scoica a fost pictată cu culori acrilice, i-au fost lipiți ochi mobili, sârmă plușată pentru picioare și magnet (pentru a putea fi lipit pe frigider sau tablă magnetică). O să postez poze în altă postare și cu modul de creare a crabului (sau al țestoasei, pentru că se poate face și o țestoasă).

Aici sunt câteva imagini laminate și decupate de creaturi marine care se pot folosi cu plastelina (cumpărată sau de casă) pentru a construi un peisaj marin.

Voi încerca pe cât pot să vă ofer linkuri cu materialele gratis pe care le-am folosit noi. Pentru unele dintre ele din păcate nu mai găsesc linkurile pentru descărcare.

ALTE MATERIALE GRATIS PE TEMATICA MARINĂ:

1.Dacă vă interesează alte materiale despre animale marine, găsiți variante gratis de descărcat aici și aici.

2.Puzzle-uri cu animale marine aici.

3.Și un pachet întreg gratis cu activități pentru preșcolari pe tematica marină aici.

4. Labirint cu animale marine aici.

Mă gândesc să postez și să vă pun la dispoziție orarul celor 3 săptămâni ale tematicii marine, gândit pe zile și pe tipuri de activități (litere, numere, zoologie, motricitate fină etc).

bottom of page