top of page

Tematică marină (4)

Săptămâna asta am avut mai puține activități decât săptămâna care a trecut, uneori nu-i ajung Ecaterinei activitățile pe care le pregătesc pentru o zi (și sunt în jur de 6), alte zile abia dacă facem 1.

Am început cu o activițate de recunoaștere a literelor; am avut 3 litere: C,D,F. C de la crab, D de la delfin și F, ei! aici nu s-a mai potrivit cu limba română, F de la fish, dar i-am spus termenul în engleză. Fișele sunt făcute pentru a fi folosite cu cariocile dot-a-dot (carioci de bingo), dar noi nu avem din acelea și am lucrat altfel. A vrut să le picteze și să le scrie cu creionul.

Apoi am făcut un experiment cu apă. Într-un pahar am pus apă de izvor și în celălalt apă cu muulte linguri de sare, pentru a reproduce apa de mare. Se vede că e și mai tulbure cea cu sare. Apoi am testat calitatea apei de a face lucrurile să plutească: am pus în pahare diferite obiecte. Obiectele din paharul cu apă de izvor se scufundau imediat, toate, fără excepție, în paharul cu apă asemănătoare celei marine, creioanele de ceară plutesc. I-am explicat că sarea face ca unele obiecte să plutească. Mai multe detalii nu am dat, pentru că nu mă pricep. Aici trebuie să caut pentru mine mai multe explicații.

Am reluat apoi informațiile cu privire la zonele oceanului recitind cartea Under the sea, ed. Usborne și i-am reconstituit Ecaterinei un fel de hartă/șablon, nici nu stiu cum să-i spun. Din carton colorat albastru de diferite nuanțe și carton negr, lipite toate pe o coală mare de carton alb am făcut zonele oceanice. Am pus alături de noi cutia cu figurinele marine și scoicile și pe măsură ce citeam cartea și povesteam despre capacitatea luminii de a pătrunde prin apă și de nuanța mai deschisă sau mai închisă a apei, adăugam animalele corespunzătoare zonei în care trăiesc. Nu știu dacă am reusit să explic bine.

Apoi am trecut la o activitate artistică: caracatiță cu amprente de mâini.

Am ales un carton albastru care urma să fie fundalul marin, apoi am aplicat culori pe mânuțele ei și ea le-a imprimat pe carton. Le-am lăsat la uscat, apoi a lipit ochi mobile caracatișelor și cereale pe tentacule. Eu am decupat alge colorate, pe care ea le-a lipit pe fundal. Pentru că nu am reușit să fac poză rezultatului, vă pun aici poza cu idee care ne-a fost inspirație.

Am încercat și o activitate de modelaj cu plastelină. Am luat ca model o scoică adevărată și folosind plastelină albă și matrița cu modele marine am făcut o scoică pentru planșa cu numere. Am descărcat mai multe planșe care au numere pe cercul soarelui, în funcție de număr, așezi numărul corespunzător de scoici pe plajă.

Nu toate activitățile propuse au avut succes. Însă le postez pentru idee și pentru reluarea lor când dispoziția e mai bună.

Am încercat să combinăm coloratul cu numerele. Din păcate, Ecaterina nu e fan colorat. I-am propus să colorăm împreună și a mers oarecum o vreme, apoi a abandonat desenul. Sper că îl vom relua altă dată.

Am ascultat Cd-ul cărții Amazing Water și am discutat puțin pe marginea cărții. Vezi detalii la postarea anterioară.

Sper ca zilele care au mai rămas din săptămână să fie mai amuzante pentru ea și cu mai mult chef de joacă.

bottom of page