top of page

Tematică marină (2)


Am început cea de-a doua săptămână despre animale marine.

Am reluat o activitate de acum două săptămâni, pe care uitasem să o pozez, dar pe care o voi posta acum. Activitatea este una de recunoaștere a literelor, dar și senzorială pentru că spațiul de lucru este o tăviță cu nisip de mare. Am listat și laminat cartonașele care conțin imagini cu animale marine și litere și pe care le-am tăiat în două în așa fel încât literele de pe un cartonaș să fie separate, pentru a putea fi căutate în tava cu nisip și asociate pe masa de lucru.

Pe când Ecaterina lucra la ele, încerca să asocieze litera cu animalul marin: Asta e C de la delfin? În momentul acela mi-am dat seama că ar fi fost și mai bine dacă într-adevăr litera de pe cartonaș ar fi corespuns denumirii animalului marin. Însă nu m-am așteptat decât să facem o simplă asociere de literă mare-literă mică.

Am adăugatși o poză cu materialele pe care mai lucrăm și pe care nu le pozasem data trecută. În partea de sus sunt câteva cartonașe format A5 cu imagini reale ale animalelor marine. Poate că ar trebui să le pozez și la interior să le vedeți... În postările viitoare o să încerc să fiu atentă și la detaliul asta.

Altă activitate pe care am făcut-o urmărea motricitatea fină prin exersarea tăiatului cu foarfecele.

Încerc pe cât pot să includ într-o zi activități cât mai variate, de la motricitate fină, numere, litere, modelaj și acticitate artistică. Merg pe ideea asta urmărind o temă din două motive: 1. Să putem explora tema cât mai mult și din unghiuri diferite; 2. Să nu se plictisească Ecaterina.

Azi cred că am mers mai mult pe numere.

Am găsit un puzzle cu animale marine pe numere și mi s-a părut tare nimerit pentru temă și pentru recunoașterea numerelor.

Și dacă acum început cu numerele, am continuat cu altă activitate cu numere. Activitatea asta are de fapt două ținte: numărarea animalelor marine și recunoașterea numărului de pe cartonaș, dar și motricitatea fină (prin prinderea clamei pe numărul corespunzător).

După o activitate care presupune concentrarea și e puțin mai dificilă, încerc să adaug una creativă, artistică, una de joacă sau una senzorială.

De data asta am ales o activitate artistică ce pe mine m-a încântat de când am zărit-o: peștele balon. Dacă aveți o minge texturată (sau cu țepi; a noastră e luată din Jumbo sau dintr-un magazin chinezesc la 5 lei, are și ceva luminite care se aprind când e lovită) sau o perie rotundă de spălat farfurii; puteți lucra cu oricare din ele. Noi am lucrat cu mingea. Din păcate mi s-au terminat bateriile și nu am putut poza tot procesul, ci numai rezultatul, și asta acum după câteva ore. Așa că o să vă scriu cum am făcut.

Se ia mingea și se aplică vopsea albă sau galbenă cu o pensulă, apoi se imprimă țepii mingii pe un carton negru sau albastru (ca să se vadă culoarea mai bine), Repetați procedeul de mai multe ori. Eu i-am trasat un cerc Ecaterinei ca să nu imprime peste tot și să avem forma unui pește. Apoi am lăsat o urmă mai lungă cu mingea pe conturul cercului. Când s-a uscat, am decupat din hârtie gumată neagră ochii (merge și hârtie normală sau carton, dar eu nu aveam), Ecaterina i-a lipit, apoi a adăugat un punct alb cu culoare acrilică. Înotătoarele le-am decupat din hârtie colorată galbenă, am trasat linii pe ele și Ecaterina le-a lipit pe pește. Gata!

A doua activitate artistică pe care am făcut-o a fost un colaj cu capace reciclate. Am luat o bucată de carton albastruși am decupat din hartie creponata verde algele, pe care Ecaterina le-a lipit. Capacele reciclate le-a spălat la baie cu peria și cu asta am bifatși o activitate de viață practivă (Montessori), le-a șters cu prosopul, apoi le-a lipit pe carton, am încercat să le pictăm cu acrilice, pentru a acoperi scrisul de pe ele, dar Ecaterina n-a avut rabdare să se usuce și si-a pus degetele pe ele, iar culoarea s-a întins. Au rămas așa mai mâzgălite. Doar capacului galben i-am decupat un cerc din hârtie galbenă. Ecaterina le-a lipit ochi mobili, împreună am decupat triunghiuri din hartie pentru înotătoare, pe care ea le-a lipit și gata!

Apoi le-am dat copiilor un vas mare cu apă și figurinele cu animalele marineși le-au bălăcit în curte pâna a început ploaia,

Ultima activitate a fost cea de modelaj cu plastelină. O să vedeți din poze ce trebuia să facă.

Asta e raftul cu tematica săptămânii cu cărți și materiale, care vor fi schimbate la trecerea la o altă temă.

Asta e DVD despre oceane pe care noi l-am vizionat.

Cam atât pe ziua de azi.

bottom of page