top of page

Lecții despre Rusia (2)

Prima noastră lecție despre Rusia o puteți vedea aici.



Am reluat informațiile cu privire la plasarea pe glob a Rusiei: am luat globul mare și am rugat-o să îmi arate pe rând continentele, Europa și Asia și i-am arătat suprafața Rusiei, specificând faptul că se întinde pe cele două continenete și că este cea mai mare țară din lume.


A rezolvat apoi puzzle-ul Europa și a identificat Russia pe continent.

În Atlasul ilustrat pentru copii am văzut pe harta Rusiei elemente specifice țării: balerini, patinatori, mâncăruri specifice, instrumente muzicale, obiective turistice. Ecaterina a recunoscut catedrala Sfântul Vasile din Moscova.


Pentru că atlasul nu avea imagini reale ale locuitorilor, m-am gândit să apelăm la Atlasul frumuseții apărut la editura Humanitas. Mihaela Noroc (autoarea cărții) a călătorit în peste 50 de țări, fotografiind femei din toate mediile sociale. Demersul tinerei românce a devenit faimos în întreaga lume și s-a transformat într-o carte de succes publicată în mai multe limbi. Această colecție impresionantă de portrete și povești e o pledoarie pentru demnitate, diversitate, autenticitate și mai ales pentru puterea de a accepta și descoperi frumusețea din noi și din ceilalți.


La Steluțe în priviri am găsit o carte cu CD în limba franceză La musique russe despre muzica rusească, despre instrumente tradiționale și costume populare rusești. Nici eu, nici șotul nu am studiat limba franceză, noroc cu bunicii; am luat cartea pentru Cd-ul cu muzică. Ecaterina îmi cere să-l pun de 2-3 ori pe zi, pentru că îi place muzica.


În carte sunt prezentate balalaika, acordeonul, lira, mandolină, dar și stilul polifonic al cântecelor tradiționale rusești.



Costumele populare rusești sunt pline de culori, culori vibrante, aprinse. E o adevărată încântare să le privești.


Am folosit cartea Desenez păpușile mele rusești pentru a decora păpușile rusești.



Tot aici am citit despre alfabetul chirilic și salutul specific Priviet!, despre icrele negre (caviarul), despre balalaika și despre sărbătoarea cea mai importantă a țării: Paștile. Cartea conține atât imagini ce se pot colora, cât și stickere pentru decorarea păpușilor.




Pentru că noi suntem mari consumatori de ceai i-am pomenit Ecaterinei și despre samovar și am căutat imaginea de colorat a unuia.


bottom of page